Medijsko središče
Dinamično vozlišče za najaktualnejše novice
Ste novinar ali predstavnik katerega od množičnih občil ali spletnih medijev in bi radi bili med prejemniki naših sporočil za javnost in vabil na novinarske konference?
Potem izpolnite spodnji obrazec in v nabiralniku vas bo pričakalo že naše naslednje sporočilo ali vabilo, namenjeno novinarjem. S predstavniki medijev radi popijemo kavo, zato bomo veseli tudi vaše telefonske številke. Verjamemo, da bomo odlično sodelovali.
* označuje obvezna polja
Telefon
Odgovorne osebe
Dr. Dejan Pukšič
Miha Rubin
Irena Bartok
Kje najdem katalog IJZ in obvezne objave?
Sporočila za javnost
Maribor uspel na razpisu za sofinanciranje sončnih elektrarn na javnih stavbah

Aktivno vključevanje nevključenih povzročiteljev odpadkov v Mariboru

Silent Disco drsanje za edinstven zaključek drsalne sezone

Pomagajmo ogroženim dvoživkam

Maribor prepoznan kot svetovno mesto dreves
_06-03-2025.jpg)
Zamenjava krmilne naprave na Cesti proletarskih brigad
_05-03-2025.jpg)
Ob dnevu žena brezplačna rekreacija za vse obiskovalke
_03-03-2025.jpg)
Ob dnevu žena brezplačna rekreacija za vse obiskovalke

Vabila za novinarje
Kava z novinarji pred 22. redno sejo mestnega sveta
Srečanje o problematiki odpadkov in možnih rešitvah
Izjava za medije ob uveljavitvi prenovljenih linij
Novinarska konferenca o prenovi mestnih avtobusnih linij
Aktualna novinarska vprašanja
18. 3. 2025|Razmere na trgu zemeljskega plina
- Od: Dnevnik
- (Tomaž Klipšteter)
Pozdravljeni,
vljudno vas prosim za odgovore na sledeča novinarska vprašanja:
- Kako v Energetiki Maribor ocenjujete trenutne razmere na trgu zemeljskega plina v Evropi?
- Cene zemeljskega plina na mednarodnih trgih naraščajo, evropska cena plina je dosegla najvišjo raven od jeseni 2023. Kako to pojasniti, kaj so razlogi rasti cen?
- Kaj to utegne pomeniti za cene zemeljskega plina prihodnjo zimo?
- Kako razmere na trgu zemeljskega plina vplivajo na poslovne načrte EM, na planiran poslovni izid in na ceno ogrevanja? Ali načrtujete spremembe v cenikih, če da, kakšne?
Hvala za odgovore in lep pozdrav!
Odgovor: 18. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana vprašanja povezana z Energetiko Maribor iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju podajamo odgovore nanje.
- Kako v Energetiki Maribor ocenjujete trenutne razmere na trgu zemeljskega plina v Evropi?
V Energetiki Maribor za proizvodno skupino Energetika budno spremljajo dogajanja na trgu z energenti in tudi vsa druga dogajanja, ki vplivajo na ceno le teh. Za spremljavo cen in korelacijo so tudi vpeljali nadzorno okolje MS BI.
- Cene zemeljskega plina na mednarodnih trgih naraščajo, evropska cena plina je dosegla najvišjo raven od jeseni 2023. Kako to pojasniti, kaj so razlogi rasti cen?
Cene energentov so od krize pred leti še vedno volatilne (na današnji dan znašajo cca 42€/MWh, pred dobrim mesecem pa so le te znašale cca 60€/MWh). Razlog je nekoliko hladnejša zima, zaostrene razmere na trgu utekočinjenega zemeljskega plina in posamezni izpadi dobav iz Norveške. K temu je potrebno upoštevati tudi Rusko-Ukrajinski konflikt in posledice, ki iz tega izhajajo. Vse novice glede omenjenega konflikta močno vplivajo na cene plina; že na dnevnem nivoju cena večkrat zaniha za več kot 5 odstotkov. Negotovosti glede možnega mirovnega dogovora in morebitnih omilitev energetskih sankcij zaenkrat še ne vlivajo zaupanja na trgu energentov. Napolnjenost evropskih skladišč plina je relativno nizka, trenutno je na nivoju 35 %, zaveze glede hitrosti polnjenja skladišč do naslednje zime pa so še nedorečene.
- Kaj to utegne pomeniti za cene zemeljskega plina prihodnjo zimo?
Za začetek prihodnje zime ima Energetika Maribor že zakupljen pomemben del energentov in v tem trenutku izbirajo novega dobavitelja za zemeljski plin za leti 2026 in 2027. Z zakupi (skladno z novo strategijo zakupovanja) bodo nadaljevali takoj, ko bodo za to izpolnjeni pogoji.
- Kako razmere na trgu zemeljskega plina vplivajo na poslovne načrte EM, na planiran poslovni izid in na ceno ogrevanja? Ali načrtujete spremembe v cenikih, če da, kakšne?
Za zdaj in za začetek prihodnje ogrevalne sezone v Energetiki Maribor še ne načrtujejo morebitnih višanj cen toplote. Zaradi dviga omrežnin za električno energijo in plin, ob drastičnem dvigu vstopno izstopnih zmogljivosti plina iz Avstrije, so bili žal primorani opustiti zadnjo od predvidenih znižanj cene daljinskega ogrevanja v Mariboru.
Lepo vas pozdravljamo.
14. 3. 2025|Zaprtje podhoda pri Avtobusni postaji Maribor
- Od: Maribor24
- (Nika Škrinjar)
Pozdravljeni,
opazili smo, da je podhod pri glavni avtobusni postaji zaprt, oziroma v celoti ograjen. Zanima nas predvsem, ali to je začetek revitalizacije podhoda, ali le začasen ukrep. V nadaljevanju dodajam tudi nekaj konkretnih vprašanj na to temo.
- Kdo je odgovoren za zaprtje podhoda? Je to v pristojnosti Mestne občine Maribor, JHMB ali zasebnih lastnikov
- Zakaj je podhod pri glavni avtobusni postaji ograjen?
- So bile v preteklosti na tem območju zaznane težave z varnostjo ali neprimernim vedenjem?
- Ali obstajajo načrti za revitalizacijo podhoda, ko (če) se bo uredila etažna lastnina?
- Kakšno je trenutno stanje pri obnovi avtobusne postaje in ali zaprtje podhoda vpliva na nadaljnji razvoj in revitalizacijo tega območja?
Za odgovore se že vnaprej lepo zahvaljujem in želim lep konec tedna!
Odgovor: 19. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Odločitev za zaprtje podhoda je bila sprejeta s strani zasebnih lastnikov lokalov in Mestne občine Maribor. Zaprtje je bilo nujno zaradi varnosti, saj je stopnišče podhoda v zelo slabem stanju, pa tudi iz higienskih razlogov, saj so se v atriju kopičili različni odpadki, ki so jih tam puščale določene skupine ljudi. Tako je bil na zboru etažnih lastnikov sprejet predlog za zaprtje dostopa do podhoda. Ta je dovoljen samo lastnikom lokalov in upravljavcu. V prihodnje je predvidena revitalizacija teh površin, ki pa bo odvisna tudi od dogovora med lastniki sedaj zaprtih lokalov in MO Maribor.
Lepo vas pozdravljamo.
11. 3. 2025|Rezultati v zimski sezoni na Pohorju
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni portal Mariborinfo posredujete nekaj več o zimski sezoni na Mariborskem Pohorju in Arehu.
Torej, zanima nas naslednje:
- kako ocenjujete letošnjo zimsko sezono na Mariborskem Pohorju in Arehu? Ali ste dosegli pričakovane rezultate,
- kakšna je bila letos obiskanost smučišča v primerjavi s prejšnjimi sezonami? Ste zaznali kakšne trende pri obiskovalcih,
- kako ste se soočali z vremenskimi izzivi, kot so pomanjkanje snega ali nihanja temperatur,
- ste zadovoljni z delovanjem zasneževalnega sistema? Ali načrtujete kakšne izboljšave na tem področju,
- kakšni so vaši načrti za prihodnje zimske sezone? Ali načrtujete kakšne večje investicije ali posodobitve smučišča? Kako je z idejo o pokritem smučišču,
- plačljivo sankanje na Mariborskem Pohorju ostaja tudi naslednjo sezono,
- kako vidite dolgoročno prihodnost smučarskega turizma na Mariborskem Pohorju in Arehu, glede na podnebne spremembe in trende v panogi,
- kakšna je vaša vizija za letno turistično ponudbo na Pohorju?
Če je še kaj takšnega, kar bi želeli še sami dodati, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času oziroma najpozneje do petka do 11. ure.
Hvala.
Odgovor: 14. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in v nadaljevanju podajamo odgovore.
- kako ocenjujete letošnjo zimsko sezono na Mariborskem Pohorju in Arehu? Ali ste dosegli pričakovane rezultate,
Glede na to, da zimska sezona še traja, trenutno ne moremo govoriti o končnih rezultatih in ocenah.
- kakšna je bila letos obiskanost smučišča v primerjavi s prejšnjimi sezonami? Ste zaznali kakšne trende pri obiskovalcih,
Od začetka aktualne sezone, 7. 12. 2024, do danes smo zabeležili preko 150.000 obiskovalcev, kar je okrog 20 % več kot v enakem času lani in 20 % manj kot v sezoni 2022/2023. V letošnji sezoni smo imeli do danes 98 smučarskih dni, medtem ko jih je bilo lani v celi sezoni 92 in predlani 124. Večina smučarjev na Mariborskem Pohorju in Arehu je iz Slovenije, ob tem pa v letošnji zimski sezoni opažamo porast tujih gostov, predvsem Hrvatov, Srbov, Makedoncev, Madžarov, Avstrijcev in Italijanov.
- kako ste se soočali z vremenskimi izzivi, kot so pomanjkanje snega ali nihanja temperatur,
Večji del letošnje sezone so zaznamovale spremenljive razmere, ko je po nekaj dneh mrzlega vremena in zasneževanja sledila otoplitev, ki je odnašala izdelan sneg. Zato je bilo ob ohladitvi potrebno ponovno zasneževanje, kar je imelo za posledico visoke stroške obratovanja.
- ste zadovoljni z delovanjem zasneževalnega sistema? Ali načrtujete kakšne izboljšave na tem področju,
Vse odprte smučarske proge na Mariborskem Pohorju in Arehu so v tej sezoni v glavnem urejene s tehničnim snegom iz sistema zasneževanja. Ta obsega več kot 100 snežnih topov, ki omogočajo ureditev večine prog. Ob tem v prihodnje načrtujemo nadaljnja vlaganja v sistem zasneževanja; med konkretnimi projekti, ki so že v pripravi, sta predvsem razširitev sistema zasneževanja na območju Habakuka in ureditev dodatnega vodnega zajetja na Pohorju.
- kakšni so vaši načrti za prihodnje zimske sezone? Ali načrtujete kakšne večje investicije ali posodobitve smučišča? Kako je z idejo o pokritem smučišču,
Srednje- in dolgoročno snujemo več naložb na Pohorju, predvsem v večje zmogljivosti tehničnega zasneževanja in tudi v zamenjavo nekaterih žičniških naprav. Izvedba teh bo odvisna od finačnih zmožnosti in morebitnega sofinanciranja v okviru različnih razpisov in partnerstev.
- plačljivo sankanje na Mariborskem Pohorju ostaja tudi naslednjo sezono,
Razmejitev otroškega poligona od ostalega smučišča in ločena steza za sankanje sta se izkazali kot smiselni z vidika varnosti, zato bomo takšno ureditev ohranili tudi v prihodnje. Je pa za naslednjo sezono predvidena sprememba v smeri, da bomo uredili posebna vstopa na vlečni trak s sankališča in otroškega poligona. S tem bomo lahko prilagodili cene vozovnic za sankanje; vsi otroci do 6. leta starosti v spremstvu starša bodo lahko sankališče uporabljali brezplačno, ostalim pa bodo na voljo tudi urne vozovnice.
- kako vidite dolgoročno prihodnost smučarskega turizma na Mariborskem Pohorju in Arehu, glede na podnebne spremembe in trende v panogi,
Verjamemo, da bo smučarski turizem tudi v naslednjih letih zelo pomemben segment ponudbe Mariborskega Pohorja in Areha.
- kakšna je vaša vizija za letno turistično ponudbo na Pohorju?
Naša vizija za poletno ponudbo na Mariborskem Pohorju z Arehom temelji na ustvarjanju raznovrstne, aktivne in družinam prijazne destinacije »Pohorje 365«, ki privabljala širok spekter obiskovalcev – od adrenalinskih navdušencev do družin z otroki. Eden ključnih stebrov poletne ponudbe je Bike park Pohorje Maribor; v okviru tega bomo z novimi progami in skills parkom na spodnji postaji Pohorske vzpenjače ustvarili prostor za kolesarje vseh stopenj znanj, kjer bodo lahko izpopolnjevali svoje veščine ali se šele spoznavali s svetom gorskih koles. Outdoor center Bolfenk in Outdoor center Areh bosta ponujala širok spekter aktivnosti za vse generacije. V Outdoor centru Bolfenk bodo obiskovalci lahko izkusili adrenalinske aktivnosti, kot sta zorbing adrenalin in zorbing nogomet, ali pa se spustili po progi Sleme z gorskimi trikolesniki. Za najmlajše bomo pripravili mini skills park na zgornji postaji Pohorske vzpenjače, kjer se bodo lahko učili osnovnih kolesarskih veščin, medtem ko bodo otroci plezalci našli izzive na napihljivi plezalni steni. V Outdoor centru Areh bomo ponudili easy loop vlečnico za dostop do nove kolesarske enoslednice »Zig Zag Trail«, primerne za začetnike in otroke. Prav tako bo služila prevozu z gorskimi trikolesniki, ki bodo omogočali spuste po progi Areška. Medtem bodo družine lahko uživale v mini golfu ali se udeležile kreativnega doživetja v bližnjem gibalnem parku. Poleg tega bodo na voljo še vodeni kolesarski izleti s strani licenciranih MTB vodnikov, ki bodo obiskovalce popeljali v najlepše kotičke Pohorja.
Lepo vas pozdravljamo.
10. 3. 2025|Parkirano vozilo z več obvestili nadzornika
- Od: BK TV
- (Tea Tošić Golob)
Pozdravljeni!
V uredništvo smo prejeli fotografijo vozila v Mariboru, parkiranega pri glavni železniški postaji Razvidno je, da ima na vetrobranskem steklu več obvestil nadzornika. Zanima me, kako postopate v takšnih primerih? Imate morda podatek, koliko kazni je prejel “rekorder”. Na kateri točki recimo o vozilu obvestite policijo? Bi sami kaj dodali?
Lp
Odgovor: 11. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaše vprašanje in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Nadzorniki parkirišč na avtomobile v beli coni, za katere ni poravnana parkirnina, namestijo »OBVESTILO NADZORNIKA« s pozivom k plačilu celodnevne parkirnine 18,70 EUR. V skladu z občinskim odlokom nadzorniki namestijo to obvestilo na parkiran avtomobil vsak dan, ko v času plačljivosti zanj ni poravnana parkirnina. Če znesek celodnevne parkirnine ni poravnan v določenem roku osmih dni, podjetje Marprom po poteku roka zadevo skupaj z vso pripadajočo dokumentacijo preda v obravnavo Skupni občinski upravi Maribor – Medobčinskemu redarstvu. Slednje kot prekrškovni organ nato izpelje nadaljnji postopek. Izjema so avtomobili, registrirani v tujini – v teh primerih je predviden postopek izterjave preko zunanjega izvajalca iz tujine.
Lepo vas pozdravljamo.
10. 3. 2025|Avtobusi v križišču Maistrova–Kersnikova
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni,
prosim za informacijo, kateri in koliko avtobusov dnevno prevozi križišče Maistrove in Kersnikove oziroma Trga Borisa Kidriča.
Za odgovor v naprej najlepša hvala.
S spoštovanjem,
Odgovor: 11. 3. 2025
Spoštovani.
Avtobusi glavne linije G3 ter integriranih linij I105 in I106 ob delavnikih prevozijo omenjeno križišče skupaj 90-krat v celem dnevu.
Lepo vas pozdravljamo.
10. 3. 2025|Zamenjava klopi na Avtobusni postaji Maribor
- Od: Maribor24
- (Nika Škrinjar)
Pozdravljeni,
na vas se obračam z vprašanji o novih klopeh na glavni avtobusni postaji.
- Zakaj ste se odločili za zamenjavo obstoječih klopi z novimi?
- Kdo je bil pobudnik te spremembe?
- Kako odgovarjate na očitke, da gre pri teh klopih za obliko “sovražne arhitekture”, ki je usmerjena proti brezdomcem, ki so prej pogosto poležavali na klopeh?
- Ali ste razmišljali o alternativnih rešitvah za brezdomne osebe, ki so prej uporabljale to postajo za prenočevanje?
- Ali menite, da nova ureditev prispeva k večji varnosti in udobju potnikov?
- Kako odgovarjate na kritike, da takšni ukrepi ne rešujejo problema brezdomstva, temveč ga zgolj preusmerjajo drugam?
- Ali nameravate podobne ukrepe uvesti še v drugih objektih?
Za odgovore se že vnaprej lepo zahvaljujem in želim lep preostanek dneva!
Odgovor: 12. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Zakaj ste se odločili za zamenjavo obstoječih klopi z novimi?
Predvsem zaradi starosti in dotrajanosti predhodnih klopi smo se odločili, da jih zamenjamo z novimi in tako posodobimo površine notranjega hodnika Avtobusne postaje Maribor. Prav tako smo tudi povečali število v primerjavi s stanjem pred spremembo.
- Kdo je bil pobudnik te spremembe?
Na zboru etažnih lastnikov objekta AP Maribor je bila sprejeta enotna odločitev o nakupu novih klopi. Finančna sredstva za nakup je zagotovila Mestna občina Maribor.
- Kako odgovarjate na očitke, da gre pri teh klopih za obliko “sovražne arhitekture”, ki je usmerjena proti brezdomcem, ki so prej pogosto poležavali na klopeh?
Primarni namen AP Maribor je nuditi funkcionalne in udobne površine za vsakodnevne potnike, tako domače kakor tuje. Nove klopi so bile izbrane iz kataloga urbane opreme.
- Ali ste razmišljali o alternativnih rešitvah za brezdomne osebe, ki so prej uporabljale to postajo za prenočevanje?
Objekt AP Maribor v osnovi ni namenjen prenočevanju brezdomnih oseb. Ta segment storitev pokrivajo druge službe v mestu.
- Ali menite, da nova ureditev prispeva k večji varnosti in udobju potnikov?
Vse investicije, ki jih zadnja leta izvajamo na AP Maribor, od obnove javnih sanitarij, blagajne in čakalnice za potnike do drugih prostorov, so namenjene povečanju udobja potnikov in s tem izboljšanju uporabniških izkušenj. Ob tem skrbimo tudi za varnost obiskovalcev, ki jo zagotavljamo na različne načine: objekt je varovan z videonadzorom, v nočnem času pa imamo tudi fizično varovanje.
- Kako odgovarjate na kritike, da takšni ukrepi ne rešujejo problema brezdomstva, temveč ga zgolj preusmerjajo drugam?
Kot že rečeno, AP Maribor ni namenjena reševanju problematike brezdomnih oseb, ki je v domeni drugih služb v mestu.
- Ali nameravate podobne ukrepe uvesti še v drugih objektih?
Javno podjetje Marprom si prizadeva, da v vseh objektih, ki jih upravlja, uporabnikom nudi urejene, udobne in varne površine.
Lepo vas pozdravljamo.
7. 3. 2025|Umik zbiralnice na Gosposvetski cesti
- Od: Maribor24
- (Nika Škrinjar)
Pozdravljeni,
kot dogovorjeno po telefonu vam pošiljam vprašanja o zabojnikih na Gosposvetski cesti. Bralka nas je obvestila, da so bili do prejšnjega tedna na lokaciji pri spomeniku blizu šole SERŠ (Gosposvetska cesta 9-11?) nastavljeni zabojniki za steklo, plastiko, papir, a jih od začetka tega tedna ni več. Dodajam tudi fotografijo točne lokacije.
- Kaj je bil razlog za odstranitev zabojnikov na tej lokaciji? (Ali gre za pritožbe stanovalcev, prometne razmere, vandalizem, načrtovane spremembe zbirnih mest ali kaj drugega?)
- Ali je načrtovana vrnitev zabojnikov na prvotno lokacijo ali vsaj v bližino? Če da, kdaj?
- Kje so trenutno najbližji zabojniki za steklo, plastiko, papir glede na lokacijo Gosposvetska 9-11?
- Ali Snaga v prihodnje načrtuje kakšne spremembe glede ekoloških otokov v Mariboru, ki bi lahko vplivale na dostopnost zabojnikov?
- Bralka je ob tem poudarila, da stanovalci o odstranitvi niso bili obveščeni. Je to res?
Za odgovore se že vnaprej lepo zahvaljujem in želim lep preostanek dneva!
Odgovor: 13. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja povezana z umikom zbiralnice oz. ekološkega otoka, ki v upravljanju Javnega podjetja Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo odgovore nanje.
- Kaj je bil razlog za odstranitev zabojnikov na tej lokaciji? (Ali gre za pritožbe stanovalcev, prometne razmere, vandalizem, načrtovane spremembe zbirnih mest ali kaj drugega?)
Skladno s širjenjem projekta zbiranja papirja, kartonske ter steklene embalaže po sistemu od vrat do vrat se iz javnih površin, kje je to mogoče, umikajo tudi zbiralnice. Predhodno se o umiku obvesti upravitelje večstanovanjskih objektov v okolici. Večstanovanjski objekti na teh območjih prejmejo svoje zabojnike za ločeno zbiranje odpadkov. Upravitelj poskrbi, da so zabojniki postavljeni na zasebnih zemljiščih in namenjeni le za potrebe stanovalcev dotičnega objekta/vhoda. Pravni subjekti so dolžni sami poskrbeti za svoje zabojnike. Navedeno velja tudi za lokacijo na Gosposvetski cesti.
- Ali je načrtovana vrnitev zabojnikov na prvotno lokacijo ali vsaj v bližino? Če da, kdaj?
Zaradi navedenih ukrepov zbiralnica ne bo vrnjena na prvotno lokacijo, saj imajo večstanovanjski objekti sedaj zabojnike na svojem zemljišču, individualne hiše na tem območju pa imajo prav tako že svoje zabojnike za zbiranje papirja in stekla.
- Kje so trenutno najbližji zabojniki za steklo, plastiko, papir glede na lokacijo Gosposvetska 9-11?
Najbližji zabojniki se nahajajo pri Gosposvetski 19B, na križišču Prežihove in Smetanove ulice ter na križišču Strossmayerjeve in Slovenske ulice.
- Ali Snaga v prihodnje načrtuje kakšne spremembe glede ekoloških otokov v Mariboru, ki bi lahko vplivale na dostopnost zabojnikov?
Kot že navedeno se bodo zbiralnice zaradi uvajanja ločenega zbiranja papirja in stekla po sistemu od vrat do vrat postopoma umikale iz javnih površin, kar na dostopnost do zabojnikov za ločevanje ne bo vplivalo saj bodo večstanovanjski objekti prejeli svoje posode za zbiranje ločenih frakcij, v kolikor jih seveda že nimajo. S tem bo zagotovljen tudi višji standard ločenega zbiranja na izvoru. Pravni subjekti in izobraževalne ustanove imajo odvoz po tem sistemu urejen že sedaj.
- Bralka je ob tem poudarila, da stanovalci o odstranitvi niso bili obveščeni. Je to res?
O umiku zbiralnice oz. ekološkega otoka so s strani Snage obvestili upravitelje večstanovanjskih objektov. Pozvali so jih, da o odstranitvi ekološkega otoka obvestijo etažne lastnike objektov v njihovem upravljanju in uredijo naročilo posod za ločeno zbrane frakcije za vsak objekt/vhod posebej.
Lepo vas pozdravljamo.
7. 3. 2025|Projekti Energetike Maribor
- Od: Maribor24
- (Damjan Veršič)
Spoštovani,
v našem mediju pripravljamo prispevek o kotlu na lesno biomaso, visokotemperaturni toplotni črpalki in aktivnostih v povezavi z načrtovano sežigalnico. Prosimo vas, da odgovorite na naslednja
vprašanja:
- Kako daleč je trenutno projekt kotla na lesno biomaso?
- Kakšna bo njegova moč, za koliko prebivalcev in kje bo zagotavljal toploto?
- Kolikšni bodo prihranki iz tega naslova?
- Kakšne surovine boste uporabljali za kurjavo?
- Kolikšna je vrednost projekta? S katerih virov zagotavljate sredstva?
- Kakšni so rezultati priključitve visokotemperaturne toplotne črpalke v sistem daljinskega ogrevanja v Mariboru? Kako se izide ekonomika?
- Kakšni so nadaljnji načrti na tem področju?
- Kakšne rešitve vidite v Energetiki glede postavitve objekta za energijsko izrabo odpadkov v Mariboru?
- Kakšne koristi bo ta objekt prinesel?
- Imate morda kakšne okoljske ali druge pomisleke?
- Katere aktivnosti v zvezi s sežigalnico so bile doslej že storjene?
- Kakšni bodo nadaljnji koraki?
Hvala za hitre odgovore in lep pozdrav.
Odgovor: 18. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja, povezana z aktivnostmi Energetike Maribor iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju podajamo odgovore nanje.
- Kako daleč je trenutno projekt kotla na lesno biomaso?
Energetika Maribor je trenutno v fazi zaključevanja montaže, preizkusa in testnega zagona. Na gradbenem delu potekajo zaključna dela zunanje ureditve, pripravlja se dokumentacija izvedenih del in prevzem objekta. Predviden zaključek investicije je znotraj terminskega plana, to je do 30. aprila 2025.
- Kakšna bo njegova moč, za koliko prebivalcev in kje bo zagotavljal toploto?
Kotlovnica na lesno biomaso bo proizvajala in distribuirala 5 MW toplotne moči, ki bo preko sistema daljinskega ogrevanja Mestne občine Maribor s toploto oskrbovala več kot 13.800 odjemnih mest. S tem bo Energetika Maribor povečala delež obnovljivih virov energije na letnem nivoju za dodatnih 10 do 15 %.
Ta pomemben projekt bo prispeval k trajnostni energetski prihodnosti mesta, saj bo proizvodnja in distribucija toplote iz nove pridobitve temeljila na domačem obnovljivem viru – lesni biomasi.
Nova kotlovnica na lesno biomaso je več kot le tehnološki dosežek; skupaj v visokotemperaturno črpalko je simbol prehoda na bolj zeleno in stabilno energetsko prihodnost.
- Kolikšni bodo prihranki iz tega naslova?
Projekt lesno biomasnega kotla vključenega v sistem daljinskega ogrevanja v Mestni občini Maribor ne prinaša le prihrankov, temveč predvsem zmanjšuje odvisnost od fosilnih goriv. Z uporabo sodobne tehnologije zgorevanja in natančnim nadzorom emisij bo sistem deloval v skladu z najvišjimi okoljskimi standardi. Prehod na obnovljive vire energije z lesnimi sekanci, bo omogočil večjo prilagodljivost pri dobavi goriva iz lokalnih in regionalnih virov ter zmanjšal odvisnost od nihanj cen na globalnih energetskih trgih.
- Kakšne surovine boste uporabljali za kurjavo?
Surovina za kotel na lesno biomaso bodo lesni sekanci iz lokalnih in regionalnih dobavnih verig.
- Kolikšna je vrednost projekta? S katerih virov zagotavljate sredstva?
Izvedba energetskega objekta z lesno biomasnim kotlom je ocenjena na cca 4,5 milijona evrov z DDV, od tega je skupina Energetike Maribor pridobila nekaj več kot 1,3 milijona evrov nepovratnih sredstev iz naslova načrta za okrevanje in odpornost, namenjenega prestrukturiranju daljinskih sistemov na obnovljive vire energije za obdobje 2023 do 2025 ( NOO DO OVE 2023 – 2025) – Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE).
- Kakšni so rezultati priključitve visokotemperaturne toplotne črpalke v sistem daljinskega ogrevanja v Mariboru? Kako se izide ekonomika?
Rezultati priključitve visokotemperaturne toplotne črpalke (VTČ) v sistem daljinskega ogrevanja v Mariboru so skladni z načrtovanjem.
Glavni vpliv na ceno toplote iz VTČ ima vhodni strošek električne energije in sama amortizacija investicije na inštaliran MW toplotne moči. V letu 2025, ko so naprave na soproizvodnjo toplote in električne energije spet deležne obratovalne podpore je stroškovna ceno proizvodnje toplote iz VTČ (z vključeno amortizacijo) približno enaka stroškovni proizvodni ceni naprav na soproizvodnjo toplote in električne energije oziroma je približno 25-30% nižja kot sama proizvodnja toplote iz klasičnih kotlovnih naprav na zemeljski plin.
- Kakšni so nadaljnji načrti na tem področju?
V sklopu prestrukturiranja daljinskega ogrevanja Mestne občine Maribor skupina Energetika Maribor intenzivno pripravlja še en primerljiv projekt energetskega objekta na lesno biomaso na lokaciji Melje. Objekt bo postavljen po principu trenutnega na sedežu Energetike Maribor, iste toplotne moči, s prigrajenim hranilnikom toplote kapacitete 400 kubikov. Tudi za ta projekt so bila pridobljena nepovratna sredstva v višini 1,45 milijona €. Začetek gradnje je predviden v letu 2026. Objekt bo služil proizvodnji toplote za objekte na levem bregu Drave in bo delno nadomestil proizvodnjo s plinskimi kotli v kotlovnici Pristan. S tem bo delež obnovljivih virov toplote v strukturi Energetike Maribor narastel za nadaljnjih 11 % na letnem nivoju glede na referenčno leto 2024.
- Kakšne rešitve vidite v Energetiki glede postavitve objekta za energijsko izrabo odpadkov v Mariboru?
V sodobnem ravnanju z odpadki se vse bolj poudarja iskanje trajnostnih rešitev, ki zmanjšujejo vpliv na okolje. Energijska izraba odpadkov je sestavni del evropske hierarhije ravnanja z odpadki in skladno z njo predstavlja višjo stopnjo ravnanja z odpadki od odlaganja.
Tudi Mestna občina Maribor je s sprejetjem dokumentov na Mestnem svetu na področju varstva okolja (Strategija prehoda mesta Maribor v krožno gospodarstvo, Trajnostni načrt oskrbe mesta Maribor s toploto, TUS, OPVO in drugi), ki predvidevajo tudi energijsko izrabo odpadkov, že nakazala smernice kako se bomo v mestu lotili te problematike.
- Kakšne koristi bo ta objekt prinesel?
Maribor se sooča s številnimi izzivi pri ravnanju z odpadki in njihovi obdelavi, zato bi bila izgradnja obrata za njihovo energijsko izrabo strateškega pomena ter trajnostna rešitev za prihodnost mesta.
Glavni razlogi za vzpostavitev takšnega obrata so:
- Skrb za lastne odpadke – zmanjšanje odvisnosti od drugih in zagotovitev lokalne rešitve.
- Izraba energije odpadkov – preostanek mešanih komunalnih odpadkov vsebuje veliko energije, ki jo lahko pretvorimo v toploto in električno energijo. S tem zmanjšamo potrebo po drugih energentih ter zmanjšamo odvisnost od fosilnih goriv, kar prispeva k večji energetski neodvisnosti in zelenemu prehodu.
- Dolgoročno sprejemljivi in predvidljivi stroški ravnanja z odpadki – ob vedno boj zaostrenih razmerah, pogojih na mednarodnem trgu in ekstremni volatilnosti cen (predvsem vedno višjih) stremimo k izpolnjevanju pogoja samozadostnosti.
Na ta način bi Maribor zaokrožil tudi nedavno sprejet Trajnostni načrt oskrbe mesta Maribor s toploto in Strategijo prehoda mesta Maribor v krožno gospodarstvo.
- Imate morda kakšne okoljske ali druge pomisleke?
Sistemi energijske izrabe odpadkov s pomočjo naprednih tehnologij za zgorevanje, nadzor emisij, filtracijo dimnih plinov in spremljanja vseh procesov predstavljajo enega najbolj nadzorovanih energetskih procesov, saj delujejo pod strogimi okoljskimi in varnostnimi predpisi.
Če je energijska izraba odpadkov dobro načrtovana, izvedena in upravljana skozi celotno življenjsko dobo projekta (in še dlje), predstavlja danes ekonomsko ter okoljsko najbolj sprejemljiv način izrabe preostanka mešanih komunalnih odpadkov, ki jih ustvarja naša družba. In temu bo Energetika Maribor tudi sledila.
Sicer so predvideni minimalni vplivi na okolje, daleč pod današnjimi mejnimi dovoljenimi vrednostmi, ob upoštevanju uporabe najboljše razpoložljive tehnologije t.i. BAT. Predvidenih izpustov v vodo in tla ni, vrednosti onesnaženosti zraka bodo pod mejnimi vrednostmi, kar bomo seveda pred tem preverili in potrdili tudi z izvedenimi študijami in analizami, med obratovanjem pa z meritvami. Ob tem bo nujno ne le spoštovati zakonodajo na tem področju, temveč ves čas tudi izvajati ustrezne monitoringe, pri čemer bo morala biti vnaprej izdelana ustrezna varnostna strategija za delovanje takega objekta. Dober primer tega v Sloveniji je objekt v Celju; tam je monitoring mogoče spremljati ves čas on-line. Sicer pa so sodobne tehnologije tiste, ki dopuščajo v posameznih državah večje število takih objektov. Zanimiva sta kot primera dobre prakse na primer Dunaj, ki ima tak objekt sredi mesta, Kopenhagen, ki ima na vrhu objekta rekreacijski poligon oziroma celo smučišče (https://www.bbc.com/news/business-49877318).
Države z največ tovrstnimi objekti na število prebivalcev, npr. Švedska, so v vrhu lestvic po čistosti zraka v svojih mestih. Zato smo ob izboru sodobne tehnologije z vidika vplivov na okolje lahko dovolj samozavestni tudi v Mariboru.
- Katere aktivnosti v zvezi z energijsko izrabo odpadkov so bile doslej že storjene?
V proizvodni skupini Energetike smo prepoznali energijsko izrabo odpadkov kot eno od možnosti za diverzifikacijo virov toplote v sistemu daljinskega ogrevanja v Mariboru. To predvideva tudi vrsta strateških dokumentov vključno s trajnostnim načrtom. Na tem področju sta bili v sodelovanju Mestne občine Maribor in Javnega holdinga Maribor v zadnjim mesecih organizirani tudi dve srečanji s predstavniki države, Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, občin SV Slovenije in drugo stroko z namenom predstavitve izzivov na področju obdelave preostanka mešanih komunalnih odpadkov, s katerimi se soočamo v zadnjem času ter priložnostih njihove energijske izrabe.
- Kakšni bodo nadaljnji koraki?
V zvezi z energijsko izrabo odpadkov trenutno poteka umeščanje v prostor s pripravo OPPN skupnega pomena skupaj z Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo. Predvidevamo, da bodo ti postopki končani v letu 2025. Na podlagi sprejete uredbe bo sledila priprava potrebne dokumentacije za prijavo na razpis za podelitev koncesije za izvajanje te državne javne službe.
Energetika Maribor bo tudi v prihodnje usmerjena v uvajanje novih proizvodnih enot na obnovljive vire energije, kot so lesna biomasa, energijska izraba ostanka komunalnih odpadkov in odvečna toplota. Ti ukrepi sledijo evropskim in nacionalnim predpisom ter zakonodaji, s ciljem doseganja ambicioznih ciljev razogljičenja v skladu s trajnostnim razvojem. Ob tem bodo predvidene tudi širitve omrežja daljinskega ogrevanja v Mariboru, kar bo prineslo številne koristi za uporabnike – povečano energetsko učinkovitost, zmanjšane toplotne izgube in optimizirano delovanje celotnega sistema.
Lepo vas pozdravljamo.
5. 3. 2025|Kadrovski načrti Skupine JHMB v letu 2025
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni,
ker je na zadnji seji mestnega sveta ostalo neodgovorjeno, prosim za informacijo, zakaj se bo do konca letošnjega leta število zaposlenih v skupini predvidoma iz 1200 povečalo na 1236?
Katera podjetja bodo zaposlovala + koliko po posameznih podjetjih?
Katere profile bodo zaposlovala?
Za odgovore v naprej najlepša hvala.
S spoštovanjem,
Odgovor: 14. 3. 2025
V letu 2025 načrtujejo dodatne zaposlitve skoraj vsa povezana podjetja, predvsem zaradi potreb operativnega izvajanja temeljnih dejavnosti. Na podlagi načrtovanih poslovnih procesov je na nivoju Skupine letos predvidenih okrog 30 dodatnih zaposlitev, a bo dejanska realizacija odvisna tudi od odziva na objavljene razpise prostih delovnih mest. Zato ni mogoče z gotovostjo napovedati, koliko sodelavcev in katerih profilov bo zaposlilo posamezno podjetje. Vsi razpisi, ki so aktualni, so dostopni v Kariernem centru Skupine JHMB na https://www.jhmb.si/karierni-center/. Pri tem je za določna delovna mesta, kot so na primer voznik, strojnik gradbene mehanizacije, delovodja, asfalter, kvalificirani delavec, mehanik, avtoelektrikar …, po izkušnjah v zadnjem obdobju izjemno težko dobiti primerne kandidate. Prav tako načrtovane dodatne zaposlitve ne pomenijo, da se bo za toliko povečalo število vseh sodelavcev Skupine JHMB, saj je v nekaterih podjetjih to število sezonske narave in skozi leto niha.
4. 3. 2025|Zaposlovanje voznic avtobusov
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni portal Mariborinfo posredujete odgovore na vprašanja v nadaljevanju.
- koliko voznic avtobusov zaposlujete? So del redne rotacije ali jih razporejate kako drugače,
- ali obstajajo linije, na katerih je voznic več kot na drugih linijah? Morda iz kakšnega posebnega razloga,
- imate morda kakšne določene smernice glede zaposlovanja žensk (kvote ipd.), oziroma se tega lotevate s kakšno določeno strategijo,
- ahko morda razkrijete, kdaj ste zaposlili prvo voznico in koliko delovnih razmerij z njimi je bilo od takrat prekinjenih,
- kakšna je starostna struktura voznic,
- kako je poskrbljeno za njihovo varnost, ko so na vožnjah?
Če je še kaj takšnega, kar bi želeli še sami dodati, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času oziroma najpozneje do petka do 11. ure.
Hvala.
Odgovor: 5. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- koliko voznic avtobusov zaposlujete? So del redne rotacije ali jih razporejate kako drugače,
V Javnem podjetju Marprom iz Skupine JHMB je trenutno zaposlenih skupno 25 voznic avtobusa. Vse so del rednega oziroma stalnega voznega osebja.
- ali obstajajo linije, na katerih je voznic več kot na drugih linijah? Morda iz kakšnega posebnega razloga,
Pri razporejanju voznikov in voznic na posamezne avtobusne linije ni nobenih razlik, ki bi izhajale iz spola. Pri odrejanju dela so voznice in vozniki v JP Marprom povsem izenačeni.
- imate morda kakšne določene smernice glede zaposlovanja žensk (kvote ipd.), oziroma se tega lotevate s kakšno določeno strategijo,
JP Marprom v okviru voznega osebja sicer nima določene ženske kvote, ne glede na to pa v svojih vrstah z veseljem zaposluje nove voznice. Izkušnje z dosedanjimi zaposlitvami so namreč zelo pozitivne, tako glede same vožnje avtobusov, odnosa s potniki kot drugih vidikov opravljanja dela. Po opažanjih tudi potniki dobro sprejemajo voznice.
- ahko morda razkrijete, kdaj ste zaposlili prvo voznico in koliko delovnih razmerij z njimi je bilo od takrat prekinjenih,
Ob ustanovitvi Marproma in prevzemu dejavnosti mestnega potniškega prometa avgusta 2011 je število zaposlenih voznic znašalo 14. Do danes je tako občutno naraslo in tudi v prihodnje bodo vrata JP Marprom odprta novim voznicam. Medtem je podjetje v vseh letih zapustilo 10 voznic, od tega večina zaradi upokojitve.
- kakšna je starostna struktura voznic,
V nadaljevanju podajamo podatke o sedanji starostni strukturi: od 28 do 30 let – 2 voznici, od 31 do 40 let – 2 voznici, od 41 do 50 let – 8 voznic, od 51 do 60 let in več – 13 voznic.
- kako je poskrbljeno za njihovo varnost, ko so na vožnjah?
V JP Marprom smo se v obdobju zadnjih nekaj let srečali s posamičnimi varnostnimi situacijami, na katere so se naše voznice in vozniki ustrezno in strokovno odzvali. Glede na to trenutno ne zaznavamo potrebe po uvajanju kakšnih posebnih varnostnih ukrepov, seveda pa budno spremljamo vse, kar je povezano z varnostjo naših zaposlenih in potnikov, bodisi na avtobusih mestnega potniškega prometa, blagajnah bodisi v delavnicah. Varnost je namreč v našem podjetju vedno na prvem mestu.
Lepo vas pozdravljamo.