Medijsko središče
Dinamično vozlišče za najaktualnejše novice
Ste novinar ali predstavnik katerega od množičnih občil ali spletnih medijev in bi radi bili med prejemniki naših sporočil za javnost in vabil na novinarske konference?
Potem izpolnite spodnji obrazec in v nabiralniku vas bo pričakalo že naše naslednje sporočilo ali vabilo, namenjeno novinarjem. S predstavniki medijev radi popijemo kavo, zato bomo veseli tudi vaše telefonske številke. Verjamemo, da bomo odlično sodelovali.
* označuje obvezna polja
Telefon
Odgovorne osebe
Dr. Dejan Pukšič
Miha Rubin
Irena Bartok
Kje najdem katalog IJZ in obvezne objave?
Sporočila za javnost
Moški veleslalom postregel z napetimi boji za odličja

Prvi tekmovalni dan svetovnega prvenstva v smučanju invalidov izpeljali ženski veleslalomom

Po prenovi avtobusnih linij že več izboljšav po meri uporabnikov
_07-02-2025.jpg)
Alpski smučarji invalidi v pričakovanju prvih tekem – Maribor pripravljen na vrhunce svetovnega prvenstva
_07-02-2025.jpg)
Generalni sekretar FIS Michel Vion odprl svetovno prvenstvo v smučanju invalidov
_05-02-2025.jpg)
»Odpadki lahko služijo nam, lahko pa na naših smeteh služijo drugi. Odločitev je naša.«

Prilagojen program na svetovnem prvenstvu v alpskem smučanju za invalide

Prvi udeleženci svetovnega prvenstva že v Mariboru

Vabila za novinarje
Srečanje o problematiki odpadkov in možnih rešitvah
Izjava za medije ob uveljavitvi prenovljenih linij
Novinarska konferenca o prenovi mestnih avtobusnih linij
Kava z novinarji pred 20. sejo mestnega sveta MO Maribor
Aktualna novinarska vprašanja
5. 2. 2025|Aplikacija Moja Snaga
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni,
bralci so nas opozorili na težave z aplikacijo Moja Snaga. Kot javljajo, ta zmeraj znova (vsaj na iOS) zahteva vnovično prijavljanje vanjo, prav tako opomniki za termine odvoza odpadkov ne delujejo, kot bi morali, aplikacija ni prilagojena za vse velikosti zaslonov… Prosim za pojasnila zakaj se to dogaja in kdaj boste napake odpravili?
Hkrati prosim tudi za naslednje informacije…
- kdo je razvijalec aplikacije?
- koliko je Snago stala njena izdelava?
- koliko Snago stane njena uporaba?
- prosim tudi za informacijo, od kdaj je aplikacija na voljo uporabnikom, kaj vse ponuja in ali boste v prihodnje še dodajali kakšne funkcionalnosti?
Za odgovor v naprej najlepša hvala.
S spoštovanjem,
Odgovor: 5. 2. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovano sporočilo in novinarska vprašanja povezana z aplikacijo »Moja Snaga« Javnega podjetja Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo pojasnila in odgovore.
Posodobitve mobilnih aplikacij, ki so zajemale zadnji paket nadgradenj, so bile objavljene 31. 12. 2024 za Android aplikacijo in 16. 1. 2025 za iOS aplikacijo.
Nadgradnje so zajemale:
- stalno prijavo: ob označitvi opcije ‘Ostani prijavljen’ se uporabniku ob prijavi zabeleži stalna prijava,
- zvočni signal potisnih obvestil,
- autosuggest funkcijo pri vnosu naslova pri koledarju odvozov in
- grafično optimizacijo prikaza mojih odvozov.
Skupaj z zadnjimi posodobitvami smo vgradili podporo za Display Zoom funkcijo na manjših iOS napravah (na večjih je delovalo pravilno), ki vpliva na optimizacijo prikaza vsebine za določene iOS naprave.
Opomniki že ves čas pravilno delujejo, v kolikor uporabnik aplikaciji dovoli pošiljanje potisnih obvestil s potrditvijo v svoji napravi in v svojem računu označi posode odpadkov, za katere želi prejemati potisna obvestila. Priporočljivo je tudi, da ima uporabnik na telefonu nameščeno posodobljeno programsko opremo. Aplikacija tako deluje nemoteno na obeh operacijskih sistemih.
- Kdo je razvijalec aplikacije?
Razvijalec aplikacije je podjetje BuyITC inovativne internet rešitve d. o. o.
- Koliko je Snago stala njena izdelava?
Razvijalec je bil izbran na javnem razpisu kot najugodnejši ponudnik; strošek je znašal: 46.500,00 € brez ddv.
- Koliko Snago stane njena uporaba?
Aplikacija je last Snage, dodatnih stroškov ni; ponudbena vrednost izvajalca zajema tudi letno vzdrževanje in razvoj aplikacije.
- Prosim tudi za informacijo, od kdaj je aplikacija na voljo uporabnikom, kaj vse ponuja in ali boste v prihodnje še dodajali kakšne funkcionalnosti?
Aplikacija je uradno na voljo uporabnikom od 25. julija 2024.
Glavni namen, ki smo ga želeli doseči z aplikacijo, je bil opozarjanje uporabnikov na termin odvoza odpadkov, pri čemer aplikacija že sedaj ponuja tudi nekatere druge koristne informacije, kot so pregled nad uporabnikovimi posodami, kontakte podjetja in uradne ure informacijske pisarne, informacije o zbirnih centrih. V prihodnosti želimo vključiti še več koristnih informacij o zbiranju odpadkov (npr. opomnik o terminih zbiranja nevarnih odpadkov za najbližje lokacije, evidentiranje s QR kodo na zbirnih centrih, oddajo naročil kesonskih odvozov ipd).
Lepo vas pozdravljamo.
5. 2. 2025|Ločevanje odpadnega tekstila
- Od: Siol.net
- (Katja Nakrst)
Pozdravljeni,
vljudno bi prosila za odgovore na vprašanja, in sicer glede nove evropske direktive, ki velja od 1. januarja, nanaša pa se na ločevanje tekstila (odpadni tekstil ne sodi več v črne zabojnike):
- Kje lahko občani oddajo odpadni tekstil?
- Kje so na voljo informacije o tem?
- Ali izvajate oziroma nameravate izvajati nadzor nad morebitnim napačnim ločevanjem omenjenih odpadkov?
Za odgovore se zahvaljujem in vas lepo pozdravljam,
Odgovor: 7. 2. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja povezana z ločevanjem odpadnega tekstila, ki ga za svoje uporabnike omogoča Javno podjetje Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo odgovore nanje.
V prihodnje vas prosimo, da vsa novinarska vprašanja povezana s podjetji iz Skupine JHMB (https://www.jhmb.si/skupina-jhmb/) naslavljate direktno na pr@jhmb.si.
- Kje lahko občani oddajo odpadni tekstil?
Občani lahko oddajo odpadni tekstil v vseh zbirnih centrih s katerimi upravlja Snaga, in sicer na naslednji način:
- oblačila in tekstil, ki je še uporaben lahko občani oddajo v Humanine zbiralnike, ki so nameščeni na zbirnih centrih kot tudi v tiste, ki so nameščeni na javnih površinah po mestu. V te zbiralnike se lahko oddajo oblačila, hišni tekstil, razni modni dodatki, mehke – tekstilne igrače, torbice in čevlji. Še uporabna oblačila in tekstilni izdelki se oddajo v zaprtih vrečah in so namenjeni njihovi ponovni uporabi.
- neuporaben tekstil in neuporabna oblačila lahko občani oddajo v vseh zbirnih centrih v posebne zabojnike z napisom NEUPORABEN TEKSTIL. Večji kosi tekstilnih odpadkov se oddajo med kosovne odpadke. Neuporaben tekstil, hišni tekstil in oblačila morajo biti SUHA (ne blatna, plesniva, vlažna) in brez drugih primesi in so kot takšna namenjena predelavi oz. reciklaži.
- v primeru, da je odpadni tekstil umazan, plesniv, vlažen se še vedno lahko odloži med mešane komunalne odpadke, saj v takšni obliki ni primeren za nadaljnjo uporabo oz. predelavo.
- Kje so na voljo informacije o tem?
Informacije so na voljo na spletni strani Snage in na vseh zbirnih centrih, ki so v njenem upravljanju.
- Ali izvajate oziroma nameravate izvajati nadzor nad morebitnim napačnim ločevanjem omenjenih odpadkov?
Nadzor nad ločevanjem odpadkov se pri rednem odvozu odpadkov izvaja v obliki svetovalnih nadzorov s strani sodelavcev Snage. V zbirnih centrih nadzor nad pravilnim ločevanjem izvajajo zaposleni v posameznem zbirnem centru.
Lepo vas pozdravljamo.
24. 1. 2025|Vozni park mestnega potniškega prometa
- Od: Dnevnik
- (Vanja Brkić)
Pozdravljeni.
- Koliko avtobusov za mestni potniški promet je v voznem parku vaše družbe?
- Po koliko avtobusov imate glede na vrsto pogonskega goriva?
- Kdaj ste kupili prvi avtobus na električni pogon?
- Kdaj ste kupili zadnji električni avtobus in koliko je bila cena električnega avtobusa z davkom?
- Kje polnite električne avtobuse?
- V letnem poročilu 2023 piše, da ste linijo 6 popolnoma elektrificirali. Ali vsi električni avtobusi v vašem voznem parku vozijo samo na tej liniji? Če ne, na katerih linijah še vozijo?
- Zakaj ste se odločili za elektrifikacijo ravno linije 6?
- Ali razmišljate o nakupu avtobusov na vodik. Imate kakšne načrte, kdaj bi tovrstne avtobuse lahko vključili v vozni park? Zakaj se do sedaj nise odločili za vodikove avtobuse?
Hvala za pomoč in pojasnila.
Lep pozdrav,
Odgovor: 4. 2. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
- Koliko avtobusov za mestni potniški promet je v voznem parku vaše družbe?
Vozni park javnega podjetja Marprom trenutno šteje okrog 80 avtobusov, od tega jih je 75 opremljenih s sistemom za mestni potniški promet.
- Po koliko avtobusov imate glede na vrsto pogonskega goriva?
V obstoječem voznem parku ima večina avtobusov oziroma 68 % dizelski pogon, 16 % CNG, 15 % električni in 1 % hibridni pogon.
- Kdaj ste kupili prvi avtobus na električni pogon?
Avtobuse mestnega potniškega prometa kupuje Mestna občina Maribor, prvi avtobus na električni pogon je Marprom pričel uporabljati junija 2022.
- Kdaj ste kupili zadnji električni avtobus in koliko je bila cena električnega avtobusa z davkom?
Nazadnje je MO Maribor kupila 8,5-metrsko električno vozilo Feniksbus avgusta lani, cena zanj je bila 357.142,80 EUR (z DDV). Pred tem sta bila julija 2024 nabavljena dva 9,5-metrska električna avtobusa iveco E-WAY, cena zanju je bila 1.245.412,60 (z DDV). Za vse nabavljene električne avtobuse je MO Maribor pridobila do 80 % sofinanciranja neto vrednosti s strani Eko sklada. V naslednjih treh letih MO Maribor načrtuje nakup blizu 20 novih električnih avtobusov. Cilj je, da bi delež električnih vozil do leta 2030 obsegal 50 % voznega parka mestnega potniškega prometa v Mariboru.
- Kje polnite električne avtobuse?
V lastnih servisnih delavnicah podjetja in na hitrih polnilnih postajah na glavni avtobusni postaji ter avtobusnem postajališču Vzpenjača.
- V letnem poročilu 2023 piše, da ste linijo 6 popolnoma elektrificirali. Ali vsi električni avtobusi v vašem voznem parku vozijo samo na tej liniji? Če ne, na katerih linijah še vozijo?
Za zdaj sta popolnoma elektrificirani že dve mestni liniji, to sta G5 in G6. Na slednji vozijo štirje električni avtobusi, dva na linij G5, eno vozilo na liniji P17, ostala pa na šolskih linijah. Na električni pogon so tudi mini vozila Maister, ki vozijo znotraj območja za pešce in dela starega mestnega jedra.
- Zakaj ste se odločili za elektrifikacijo ravno linije 6?
Na podlagi študije, ki sta jo pripravili Univerza v Mariboru in Mestna občina Maribor.
- Ali razmišljate o nakupu avtobusov na vodik. Imate kakšne načrte, kdaj bi tovrstne avtobuse lahko vključili v vozni park? Zakaj se do sedaj nise odločili za vodikove avtobuse?
Zaenkrat ne razmišljamo o tem, predvsem zaradi visoke cene avtobusov in polnilne infrastrukture.
Lepo vas pozdravljamo.
20. 1. 2025|Odvoz avtomobilov s pajkom
- Od: Maribor24
- (Teja Svoljšak)
Pozdravljeni,
pišem za lokalni medij maribor24. Trenutno se ukvarjam z odvozom nepravilno parkiranih vozil:
- Na katerih območjih v mestu pajek najpogosteje deluje?
- Ali obstajajo posebna mesta, kjer pajek ne sme odpeljati avtomobila?
- Kakšen je postopek, ko pajek odpelje vozilo?
- Kako hitro po odvozu je lastnik avtomobila obveščen?
- Kje lahko lastnik avtomobila prevzame svoje vozilo?
- Koliko stane odvoz avtomobila s pajkom? Ali se zaračunava dodatna kazen za parkiranje, poleg stroška odvoza?
- Kakšen je strošek hrambe vozila, če ga lastnik ne prevzame isti dan?
- Kaj storiti, če lastnik meni, da je bil njegov avto nepravilno odpeljan?
- Ali so kakšne izjeme, kjer pajek ne sme odpeljati vozila (npr. invalidske oznake ali druge posebne situacije)?
- Kako lahko lastnik vozila vloži pritožbo ali ugovor?
- Ali Marprom ponuja informacije ali opozorila o parkiranju, preden se vozilo odpelje?
- Kako lahko vozniki preverijo, ali je njihovo vozilo že bilo odpeljano?
- Koliko vozil letno odpeljete?
Za odgovore se vam zahvaljujem in vas lepo pozdravljam,
Odgovor: 23. 1. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Na katerih območjih v mestu pajek najpogosteje deluje?
V zadnjem obdobju je na območju Mestne občine Maribor največ odvozov nepravilno parkiranih vozil v Ulici Eve Lovše (parkirišča za invalide), ulici Ob jarku, Valvasorjevi ulici in na Slomškovem trgu.
- Ali obstajajo posebna mesta, kjer pajek ne sme odpeljati avtomobila?
Veljavni predpisi določajo več različnih vrst prekrškov napačnega parkiranja in za vsako ni dovoljeno izdati odredbe za odvoz vozila. Zakon o pravilih cestnega prometa v 19. členu natančno določa, kdaj je mogoče odrediti odvoz napačno parkiranega vozila: »Pooblaščena uradna oseba odredi odstranitev oziroma odvoz vozila, ki je parkirano v nasprotju s tem zakonom (nepravilno parkirano vozilo), če onemogoča drugemu udeležencu cestnega prometa varno nadaljevanje poti tako, da je pri izogibanju temu vozilu on ali kdo drug ogrožen ali bi glede na okoliščine lahko bil ogrožen, ali ovira druge udeležence cestnega prometa skladno s 1., 4., 16., 17., 18. ali 19. točko četrtega odstavka 65. člena tega zakona ali predstavlja oviro na cesti kot to določa zakon, ki ureja ceste.« To torej pomeni, da je odvoz prej izjema kot nasprotno.
- Kakšen je postopek, ko pajek odpelje vozilo?
Nepravilno parkirana vozila pajek odpelje na varovano parkirišče v Mlinski ulici, zapuščena vozila pa na varovano parkirišče v Linhartovi ulici. Odpeljana nepravilno parkirana vozila je treba hraniti na parkirišču min. 4 mesece oz. 120 dni in zapuščena min. 3 mesece oz. 90 dni. Po poteku teh rokov so predana v razgradnjo.
- Kako hitro po odvozu je lastnik avtomobila obveščen?
Na spletni strani podjetja Marprom na povezavi https://www.marprom.si/pajek/ je dostopen ves čas aktualen seznam odpeljanih vozil, saj ga sproti posodabljamo.
- Kje lahko lastnik avtomobila prevzame svoje vozilo?
Nepravilno parkirano v Mlinski in zapuščeno v Linhartovi ulici.
- Koliko stane odvoz avtomobila s pajkom? Ali se zaračunava dodatna kazen za parkiranje, poleg stroška odvoza?
Strošek odvoza nepravilno parkiranega vozila znaša 100 EUR; v primerih, ko medobčinski redar že izda odredbo za odvoz avtomobila, a ga stranka nato prevzame na kraju prekrška še pred odvozom s pajkom, poravna polovični znesek 50 EUR. Ob tem lastnik vozila plača še kazen za prekršek, ki je v domeni Medobčinskega redarstva.
- Kakšen je strošek hrambe vozila, če ga lastnik ne prevzame isti dan?
Dan oz. 24 ur po odvozu se začne dodatno obračunavati ležarina v višini 5 EUR/dan.
- Kaj storiti, če lastnik meni, da je bil njegov avto nepravilno odpeljan?
Odvoz vozila s pajkom Marprom opravi na podlagi odredbe Medobčinskega redarstva ali policije. Če se latnik ne strinja z odvozom, se mora obrniti na ustrezen organ.
- Ali so kakšne izjeme, kjer pajek ne sme odpeljati vozila (npr. invalidske oznake ali druge posebne situacije)?
Odgovor je že podan zgoraj.
- Kako lahko lastnik vozila vloži pritožbo ali ugovor?
Odgovor je že podan zgoraj.
- Ali Marprom ponuja informacije ali opozorila o parkiranju, preden se vozilo odpelje?
Površine, namenjene parkiranju, so urejene s prometno signalizacijo, ki jo morajo vozniki spoštovati. Marprom pa zagotavlja vse informacije, povezane z odvozom: kam je vozilo odpeljano, kolikšna je cena odvoza, kje je mogoče poravnati strošek pred prevzemom vozila itd.
- Kako lahko vozniki preverijo, ali je njihovo vozilo že bilo odpeljano?
Odgovor je že podan zgoraj.
- Koliko vozil letno odpeljete?
Število odvozov nepravilno parkiranih vozil s pajkom na območju MO Maribor je v letu 2024 znašalo 1001, od tega je bilo 156 primerov obravnavanih na mestu parkiranja in so vozniki plačali polovični strošek odvoza. Poleg tega je pajek lani odpeljal še 40 zapuščenih vozil.
Lepo vas pozdravljamo.
20. 1. 2025|Načrti s kočami na Pohorju
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni portal Mariborinfo posredujete nekaj več informacij o koči Luka na mariborskem Pohorju, ki v tej sezoni ni odprta.
Torej, zanima nas naslednje:
- kakšni so načrti s kočo Luka,
- ste z zdaj že nekdanjim najemnikom prekinili pogodbo,
- kdaj bi se naj začela gradnja nove koče,
- koča Luka ni edina, ki sameva, tako je tudi s kočo Koča, kakšni so načrti z njo,
- kakšne načrte imate sicer z gostinsko ponudbo na mariborskem delu Pohorja,
- imate odzive od obiskovalcev, kaj najbolj pogrešajo, kakšno ponudbo si želijo,
- pa sicer, v kakšni smeri želite, da se razvija ponudba na mariborskem Pohorju?
Če je še kaj takšnega, kar bi želeli še sami dodati, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času.
Hvala.
Odgovor: 20. 1. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Podjetje Marprom je že pred začetkom zimske sezone s takratnim najemnikom koče Luka našlo sporazumno rešitev in se razšlo. Tako bo ta koča predvidoma v tem letu porušena, na njeno mesto pa bo v prihodnje najbrž postavljena nova sodobna koča, ki bo služila gostinski in turistični ponudbi skozi vse leto.
Prav tako ne bomo več obnavljali koče Koča, za katero se trenutno odvija nekaj pravno-formalnih postopkov. Tudi ta koča bo v bližnji prihodnosti porušena, imamo pa velike ambicije za postavitev nove koče – restavracije v prostorih stare zgornje postaje Pohorske vzpenjače.
Poleg tega želimo na zgornjem platoju parkirišča urediti mini otroški smučarski poligon, v nadaljevanju pa skupaj z Mestno občino Maribor snujemo postavitev gorske vasice z raznovrstno ponudbo gostinstva in drugih vrst prodaje. Vse seveda s preusmeritvijo in ureditvijo parkirnih mest višje na razpotju k naselju Bolfenk, za kar bodo potrebne še uskladitve z lastniki zemljišč.
Marprom si skupaj z MO Maribor prizadeva za dolgoročni razvoj Pohorja kot vrhunske zimske in poletne destinacije, ki bo obiskovalcem v vseh letnih časih ponujala raznolike in atraktivne možnosti preživljanja prostega časa v naravi.
Lepo vas pozdravljamo.
20. 1. 2025|Daljinsko ogrevanje – odjemalci, proizvodne zmogljivosti, potrebe po toplotni energiji
- Od: Dnevnik
- (Tomaž Klipšteter)
Spoštovani,
prosim za odgovore Energetike Maribor na sledeča novinarska vprašanja.
Koliko odjemalcev ima EM?
Kolikšne so proizvodne zmogljivosti toplote EM?
Prosim za informacijo, kolikšna je bila v letošnji sezoni ogrevanja največja urna potreba po toplotni energiji? Prosim za podatek na prevzemnem mestu proizvajalca toplote.
Kolikšna je bila v letošnji kurilni sezoni doslej povprečna dnevna potreba po toplotni energiji?
Kolikšna je bila povprečna dnevna potreba in hkrati odjem toplotne energije v obdobju 01. 06. 2024 do danes?
Hvala za odgovore in lep pozdrav!
Odgovor: 23. 1. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja, povezana z daljinskim ogrevanjem, ki ga upravlja Energetika Maribor iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo odgovore nanje.
- Koliko odjemalcev ima EM?
Energetika Maribor ima 13.945 gospodinjskih odjemalcev (stanovanja) in 379 poslovnih odjemalcev distribucije toplote (od malega lokala do npr. največjega poslovnega odjemalca-Europark).
- Kolikšne so proizvodne zmogljivosti toplote EM?
Toplotne zmogljivosti skupine Energetike Maribor so 108 MWt in električne zmogljivosti so 18 MWe.
- Prosim za informacijo, kolikšna je bila v letošnji sezoni ogrevanja največja urna potreba po toplotni energiji? Prosim za podatek na prevzemnem mestu proizvajalca toplote.
Največja moč (konica) na predajnem mestu iz kotlovnice (proizvodnje) je bila v letošnji kurilni sezoni okrog 62 MW (seštevek obeh kotlovnic – Jadranska in Pristan). Proizvodnja v eni uri je bila okrog 52 MWh.
- Kolikšna je bila v letošnji kurilni sezoni doslej povprečna dnevna potreba po toplotni energiji?
Energetika Maribor ne razpolaga s podatkom največje dnevne potrebe po toplotni energiji, saj se obračun porabe pri končnih odjemalcih izvaja na mesečni ravni.
Največja dnevna količina toplotne energije, ki je bila predana v distribucijsko omrežje znaša 778,61 MWh; januarsko dnevno povprečje znaša 653 MWh, decembrsko pa 612 MWh.
- Kolikšna je bila povprečna dnevna potreba in hkrati odjem toplotne energije v obdobju 01. 06. 2024 do danes?
Od 1. junija 2024 do 31. decembra 2024 je bilo končnim odjemalcem prodanih 43.200 MWh toplotne energije; podeljeno z 214 dnevi znaša povprečna dnevna potreba po toplotni energiji 201,9 MWh (43.200/214).
Podatek povprečne dnevne potrebe sicer nima prave vrednosti, saj k povprečju šteje ne-ogrevalne poletne mesece, ko se toplotna energija koristi samo za pripravo tople sanitarne vode.
Lepo vas pozdravljamo.
20. 1. 2025|Vpliv zasneževanja na območje pod Pohorjem
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni medij Mariborinfo posredujete nekaj informacij oziroma odziv na pritožbo s strani enega od občanov, ki živi na ulici Pri Habakuku v Razvanju.
Pravi namreč, da so mu zaradi zasneževanja v soboto ukradli sonce. Pravi, da so bile zato tam 2 stopinji nižje temperature, za njih pa zato višji stroški. Pritožuje se tudi zaradi zasneženih in ledenih cest.
Torej, zanima nas naslednje:
- kako komentirate pritožbe Mariborčana,
- zasneževanje res tako vpliva na stanje v okolici Pohorja,
- kaj mu svetujete,
- pravi tudi, da je celotno Pohorje zaradi snežnih topov v črnih oblakih?
Če je še kaj takšnega, kar bi še sami dodali, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovorite v najkrajšem možnem času.
Hvala.
Odgovor: 22. 1. 2025
Spoštovani.
V zadnjih dneh je podjetje Marprom res zasneževalo smučarske proge na Mariborskem Pohorju, pri čemer pa razlogov za rahlo zasneženost nekaterih površin pod Pohorjem ne gre iskati zgolj v delovanju snežnih topov, temveč tudi ali predvsem v vremenskih dejavnikih, na katere nimamo vpliva.
Ob podobnih vremenskih razmerah, kot smo jih imeli minule dni, so bila že večkrat pobeljena tudi druga območja po Sloveniji, čeprav ni snežilo in v bližini niso zasneževali smučišča. Soroden pojav poznajo tudi v sosednji Avstriji, kjer ga imenujejo »industrijski sneg«. Poenostavljeno povedano gre za to, da iz megle ob pozitivnih temperaturah prši, ob negativnih pa lahko nastanejo drobne snežinke.
Tako delovanje snežnih topov ni glavni razlog za zasneženost območij izven smučišč. Ob tem dodajamo, da je na Pohorju tudi danes sončen dan.
Lepo vas pozdravljamo.
17. 1. 2025|Pobuda za izgradnjo pokritega smučišča
- Od: BK TV
- (Živa Krušič Gorišek)
Pozdravljeni,
direktor smučarske zveze Slovenije je napovedal, da je za Maribor občini in Marpormu predlagal vizijo pokrite smučarske dvorane.
- Zanima me, če je po vaše to izvedljivo? Finančno, prostorsko, itd.?
- Je to po vaše rešitev za vrnitev tekmovanja Zlata lisica v Maribor?
- Je po vaše realno, da se tekmovanje dejansko vrne v Maribor in na kakšen način bi sami to poskusili narediti? Torej prepričati Fis, za tekme svetovnega pokala v Mariboru?
- Je komunikacija z SZS stekla že kaj naprej ali smo ostali zgolj pri njihovem predlogu?
Prosim za odgovore v najkrajšem možnem času in vas lepo pozdravljam,
Odgovor: 17. 1. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Mestna občina Maribor in Javno podjetje Marprom, ki upravlja žičnice in smučišče, ocenjujeta, da pobuda Smučarske zveze Slovenije za izgradnjo pokritega smučišča na Snežnem stadionu predstavlja ambiciozen projekt z velikim turističnim in športnim potencialom. Pobuda Smučarske zveze vključuje uporabo novih tehnologij za razvoj smučarske infrastrukture, kar bi omogočilo celoletno smučanje.
MO Maribor in JP Marprom podpirata idejo izgradnje trajnostne športne infrastrukture, ki bi prispevala k razvoju turizma in športa v regiji, vendar ob tem poudarjata potrebo po temeljiti analizi izvedljivosti, preveritvi prostorskih aktov in vplivov na okolje ter vzpostavitvi dialoga z vsemi deležniki, vključno z državnimi institucijami in zasebnimi vlagatelji.
Študije izvedljivosti, ki bi ocenile ekonomske, okoljske in družbene učinke projekta, trenutno še niso bile izvedene. Ob tem bi bilo smiselno tudi iskanje variantnih rešitev in morebitnih alternativnih lokacij za tak projekt.
Medtem MO Maribor in JP Marprom načrtujeta nadaljnja vlaganja v smučarsko infrastrukturo, kot so nova tekmovalna smučarska proga Habakuk, izboljšanje pogojev za zasneževanje in dodatna zajetja za vodo. Ti načrti so del strategije prilagajanja podnebnim spremembam in zagotavljanja dolgoročne stabilnosti zimskih športov na Pohorju.
Lepo vas pozdravljamo.
16. 1. 2025|Delovanje parkirišča pri Titovem mostu
- Od: Večer
- (Jasmina Cehnar)
Pozdravljeni,
zanima me, koliko prihodka letno Mestnim nepremičninam prinesejo parkirnine parkirišča pri Titovem mostu (parc. št. 1815/2)? In koliko parkirišč je na omenjeni parceli?
Vnaprej hvala za odgovor, ki ga, če je le možno z vaše strani, potrebujem jutri in
lp
Odgovor: 17. 1. 2025
Spoštovani.
Parkirišče Ulica heroja Bračiča, ki je v upravljanju Mestnih nepremičnin, ima skupno 33 parkirnih mest in je trenutno polno zasedeno. Vsa parkirna mesta so oddana mesečnim abonentom, enako pa je bilo tudi v letu 2024. Prihodki tega parkirišča v minulem letu so znašali 22 tisoč EUR (z DDV).
Lepo vas pozdravljamo.
16. 1. 2025|Obisk in izzivi v smučarski sezoni na Pohorju
- Od: Net TV
- (Blaž Štolar)
Spoštovani,
Na Net TV pripravljamo informativni prispevek o letošnji smučarski sezoni na Mariborskem Pohorju. V okviru prispevka bi želel postaviti nekaj vprašanj, ki bi pomagala osvetliti trenutne razmere in novosti na smučišču. Vljudno vas prosim za vaše odgovore:
- Kako ocenjate začetek smučarske sezone na Mariborskem Pohorju glede na obisk in zadovoljstvo smučarjev? Kaj so glavni dejavniki, ki vplivajo na to?
- Kateri so največji izzivi, s katerimi se soočate v smučarski sezoni, še posebej v povezavi z nestanovitnim vremenom in odjugo? Kako se spopadate z njimi?
- Mariborsko Pohorje je letos uvedlo novost – otroški poligon Bellevue. Kakšne so prednosti te ločene smučarske proge za otroke in kako obiskovalci sprejemajo to novost?
- Zanimivo je, da je zaradi podražitev smučišč v tujini večji obisk smučarjev iz drugih držav. Kako ta porast tujih gostov vpliva na poslovanje smučišča in kakšno je zanimanje obiskovalcev za različne vrste vozovnic?
Hvaležen bom za vaše odgovore.
Odgovor: 17. 1. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Kako ocenjate začetek smučarske sezone na Mariborskem Pohorju glede na obisk in zadovoljstvo smučarjev? Kaj so glavni dejavniki, ki vplivajo na to?
V prvem mesecu zimske sezone, torej decembra, je bilo število obiskovalcev nekoliko višje kot v predhodni sezoni. Razlogi za to so predvsem hladnejše vreme in možnost zasneževanja ter nekaj naravnega snega, pa tudi povezane šolske počitnice z novoletnimi prazniki. Zatem je odjuga zmanjšala število obiskovalcev, zadnje dni pa to z bolj zimskimi razmerami znova raste.
- Kateri so največji izzivi, s katerimi se soočate v smučarski sezoni, še posebej v povezavi z nestanovitnim vremenom in odjugo? Kako se spopadate z njimi?
V tokratni sezoni se soočamo s situacijo, ko imamo nekaj dni mrzlega vremena, ki ga upravljavec smučišča, podjetje Marprom, poskuša čim bolje izkoristiti za zasneževanje prog, nato pa sledi otoplitev, ki odnaša izdelan sneg. Tak način obratovanja je povezan z visokimi stroški. V teh dneh smo ob znova ugodnih vremenskih razmerah na Mariborskem Pohorju zasnežili smučišče do Trikotne jase, ki je odprto od danes, hkrati pa si prizadevamo za pripravo prog do doline.
- Mariborsko Pohorje je letos uvedlo novost – otroški poligon Bellevue. Kakšne so prednosti te ločene smučarske proge za otroke in kako obiskovalci sprejemajo to novost?
Na Mariborskem Pohorju je bil letos na novo urejen otroški poligon Bellevue, tako da je smučarska proga za otroke ločena od ostalega smučišča, v okviru poligona pa je tudi ločena steza za sankanje. Pri tem je bila v ospredju predvsem večja varnost obiskovalcev, saj se je v preteklosti dogajalo, da so se sankači vozili tudi po smučišču. Odzivi smučarskih šol na takšno ureditev poligona Bellevue so pozitivni.
- Zanimivo je, da je zaradi podražitev smučišč v tujini večji obisk smučarjev iz drugih držav. Kako ta porast tujih gostov vpliva na poslovanje smučišča in kakšno je zanimanje obiskovalcev za različne vrste vozovnic?
Vsako povečanje števila obiskovalcev smučišča je seveda dobrodošlo. Letos opažamo porast tujih gostov, predvsem Hrvatov, Srbov, Madžarov, Avstrijcev in Italijanov. Obiskovalci, ki prespijo v turističnih nastanitvah, v glavnem kupujejo večdnevne vozovnice, enako udeleženci smučarskih tečajev in šol v naravi, ostali pa so dnevni smučarji z različnimi vozovnicami, kot so celodnevne, popoldanske, 3-urne idr.
Lepo vas pozdravljamo.