Arhiv novinarskih vprašanj
8. 5. 2025|Načrti s kočo Luka in novosti na Pohorju
- Od: Žurnal24
- (Nika Vajnhandl)
Spoštovani,
Na portalu Žurnal24 pripravljamo prispevek o stanju in prihodnjih načrtih na mariborskem delu Pohorja, v luči domnevnih infrastrukturnih projektov na območju zgornje postaje vzpenjače. V zvezi s tem vas prosimo za odgovore na naslednja vprašanja:
- Ali drži, da koče Luka ne nameravate obnoviti in da je ena izmed možnosti tudi njena odstranitev? Če da, kakšen je predviden časovni okvir za to odločitev in morebitna izvedbena dela?
- Koča Luka velja za eno izmed simbolnih točk mariborskega Pohorja in ima za številne Mariborčane velik čustveni pomen. Kako se pri načrtovanju prihodnosti tega območja upošteva ta vidik? Ste pripravljeni ohraniti vsaj del identitete ali zgodovinske vrednosti lokacije, tudi če bo koča odstranjena?
- Ali res načrtujete gradnjo nove koče na lokaciji sedanje koče Luka, ki bi bila bolj prilagojena kolesarjem? Če da, lahko podate okvirne podatke o idejni zasnovi, zmogljivostih in časovnici?
- Ali je res, da naj bi bila v načrtu tudi ureditev pustolovskega parka ob trasi vlečnice Bolfenk ter razgledne ploščadi na zgornji postaji vzpenjače, s katere bi se bilo mogoče po jeklenici spustiti do koče Luka?
- Kaj lahko potrdite glede ideje o preureditvi parkirne ploščadi pri zgornji postaji vzpenjače? Ali res načrtujete postavitev t. i. “gorske vasice” z gostinsko ponudbo in informacijsko-turistično vstopno točko?
- V kakšni fazi so vsi omenjeni načrti? Ali so že potrjeni s strani Mestne občine Maribor in ali ima Marprom pri tem vlogo investitorja, izvajalca ali partnerja?
- Ali načrtujete kakšne druge nove infrastrukturne projekte na Mariborskem pohorju?
Če bi karkoli na to temo dodali, kar.
Prosimo, da nam odgovore posredujete čim prej – če je možno že danes.
Se zahvaljujem in pošiljam lepe pozdrave,
Odgovor: 9. 5. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Ali drži, da koče Luka ne nameravate obnoviti in da je ena izmed možnosti tudi njena odstranitev? Če da, kakšen je predviden časovni okvir za to odločitev in morebitna izvedbena dela?
Glede prihodnosti koče Luka na Mariborskem Pohorju podjetje Marprom in Mestna občina Maribor trenutno še nista sprejela dokončne odločitve. Ena opcija je njena popolna odstranitev, druga pa izgradnja nove koče na istem mestu, ki bi bila z vidika ponudbe bolj prilagojena kolesarjem. O časovnem okviru izvedbe bo mogoče govoriti po sprejetju odločitve.
- Koča Luka velja za eno izmed simbolnih točk mariborskega Pohorja in ima za številne Mariborčane velik čustveni pomen. Kako se pri načrtovanju prihodnosti tega območja upošteva ta vidik? Ste pripravljeni ohraniti vsaj del identitete ali zgodovinske vrednosti lokacije, tudi če bo koča odstranjena?
Koča Luka je že dlje časa zaprta, dokončna odločitev v povezavi z njo pa, kot že rečeno, še ni sprejeta.
- Ali res načrtujete gradnjo nove koče na lokaciji sedanje koče Luka, ki bi bila bolj prilagojena kolesarjem? Če da, lahko podate okvirne podatke o idejni zasnovi, zmogljivostih in časovnici?
Odgovor je podan pri zgornjih vprašanjih.
- Ali je res, da naj bi bila v načrtu tudi ureditev pustolovskega parka ob trasi vlečnice Bolfenk ter razgledne ploščadi na zgornji postaji vzpenjače, s katere bi se bilo mogoče po jeklenici spustiti do koče Luka?
Za pustolovski park, ki bo urejen v bližini zgornje postaje Pohorske vzpenjače, je že v pripravi dokumentacija. Prav tako Marprom preverja možnosti postavitve nove razgledne ploščadi, ena od idej širitve ponudbe pa se nanaša tudi na namestitev jeklenice (zipline).
- Kaj lahko potrdite glede ideje o preureditvi parkirne ploščadi pri zgornji postaji vzpenjače? Ali res načrtujete postavitev t. i. “gorske vasice” z gostinsko ponudbo in informacijsko-turistično vstopno točko?
Marprom načrtuje ureditev nove koče oziroma restavracije v prostorih stare zgornje postaje Pohorske vzpenjače. Prav tako na zgornjem platoju parkirišča snuje mini otroški smučarski poligon, v nadaljevanju pa še gorsko vasico, ki bi ponujala raznovrstno ponudbo gostinstva in drugih vrst prodaje. Vse seveda s preusmeritvijo in ureditvijo parkirnih mest višje na razpotju k naselju Bolfenk, za kar bodo potrebne še uskladitve z lastniki zemljišč.
- V kakšni fazi so vsi omenjeni načrti? Ali so že potrjeni s strani Mestne občine Maribor in ali ima Marprom pri tem vlogo investitorja, izvajalca ali partnerja?
Marprom pri razvoju Mariborskega Pohorja ves čas sodeluje z MO Maribor in z njo usklajuje posamezne projekte. Pri njihovi izvedi podjetje nastopa kot investitor.
- Ali načrtujete kakšne druge nove infrastrukturne projekte na Mariborskem pohorju?
Med aktualnimi novostmi velja omeniti ureditev dodatnih kolesarskih prog v Bike parku Pohorje Maribor, skills parkov na spodnji in zgornji postaji Pohorske vzpenjače, outdoor centrov Bolfenk in Areh z raznimi adrenalinskimi doživetji (zorbing adrenalin, zorbing nogomet, gorski trikolesniki, easy loop vlečnica, pohorski XL ninja …). Ob tem bomo v prihodnje še naprej razvijali dodatne aktivnosti za obiskovalce; vizija je ustvariti destinacijo »Pohorje 365«, ki bo združevala adrenalinske izzive, družinsko zabavo in trajnostni turizem, hkrati pa bo spodbujala spoštovanje do narave in lokalne kulture.
Lepo vas pozdravljamo.
7. 5. 2025|Izplačilo regresa v Skupini JHMB
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni medij Mariborinfo odgovorite na nekaj vprašanj povezanih z izplačilom regresa letos.
Torej, zanima nas naslednje:
- je odločitev o višini regresa že sprejeta,
- če da, kakšna bo višina izplačanega regresa,
- kakšna bo višina izplačanega regresa v primerjavi z lanskim letom?
Če je še kaj takšnega, kar bi želeli še sami dodati, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času oziroma najpozneje do petka do 11. ure.
Hvala.
Odgovor: 8. 5. 2025
Spoštovani.
Sporočamo vam, da na nivoju celotne Skupine JHMB, ki vključuje 10 podjetij, še niso sprejetje dokončne odločitve o izplačilih regresa. Zato vam trenutno še ne moremo podati celovitega odgovora za Skupino JHMB.
Lepo vas pozdravljamo.
6. 5. 2025|Nova kopalna sezona na Mariborskem otoku
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni portal Mariborinfo posredujete nekaj vprašanj glede sezone v Kopališču Mariborski otok.
Torej, zanima nas naslednje:
- kdaj se bo predvidoma začela poletna sezona v kopališču Mariborski otok,
- kakšen bo odpiralni čas,
- kakšne bodo cene vstopnic,
- kako je glede ponudbe, novosti, načrtujete kakšno dodatno ponudbo,
- kako ste zadovoljni z lansko sezono,
- koliko dni je lani trajala sezona?
Če je še kaj takšnega, kar bi želeli še sami dodati, kar, sicer vas pa prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času oziroma najpozneje do srede do 11. ure.
Hvala.
Odgovor: 9. 5. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- kdaj se bo predvidoma začela poletna sezona v kopališču Mariborski otok,
Letošnja kopalna sezona na Mariborskem otoku v upravljanju Športa Maribor se bo predvidoma pričela s poletnimi šolskimi počitnicami.
- kakšen bo odpiralni čas,
Odpiralni čas kopališča Mariborski otok je vsak dan od 9. do 20. ure, razen v izteku sezone, ko je zaradi krajših dni urnik nekoliko prilagojen.
- kakšne bodo cene vstopnic,
Točen podatek o cenah bo znan ob koncu maja.
- kako je glede ponudbe, novosti, načrtujete kakšno dodatno ponudbo,
Šport Maribor kot upravljavec vsako leto nadgrajuje ponudbo kopališča in tako bo tudi letos. Lanski pester spremljevalni program, ki je vključeval tudi Filmsko doživetje na Otoku, je naletel na pozitivne odzive obiskovalcev.
- kako ste zadovoljni z lansko sezono,
Lanska kopalna sezona na Mariborskem otoku je bila zelo uspešna. Vremenske razmere so bile naklonjene obratovanju kopališča, ki ga je v poletnih mesecih obiskalo 43.429 kopalcev, kar je 32 % več kot v letu 2023.
- koliko dni je lani trajala sezona?
Skupno 77 dni.
Lepo vas pozdravljamo.
5. 5. 2025|Načrti z Gostilno Pri treh ribnikih
- Od: Radio Maribor
- (Bratko Zavrnik)
Pozdravljeni,
prosili bi za izjavo glede načrtov z gostilno Pri treh ribnikih:
- Zakaj sprememba od najema k podelitvi stavbne pravice?
- Kdaj bo objavljen razpis za njeno podelitev, kako dolgo bo trajala, za katere objekte bo veljala?
- Mora to potrditi tudi mestni svet ali lahko to Mestne nepremičnine podelijo brez tega?
- Kakšne bodo obveze kandidatov za najem stavbne pravice, tako vsebinske, kot finančne?
- S kolikimi interesenti se pogovarjate in kakšen je interes?
- Kako je s programom, da bi tukaj ustvarili ponudbo z VŠGT in drugimi deležniki, kar ste nekaj časa napovedovali?
- Kdaj bodo na ribnikih zaživeli čolni?
Prosili bi za snemanje tonske izjave. Kdaj bi se lahko dogovorili?
Lep pozdrav,
Odgovor: 6. 5. 2025
Spoštovani.
Sporočamo vam, da sogovornika za izjavo trenutno ne moremo zagotoviti, zato vam v nadaljevanju podajamo pisne odgovore.
- Zakaj sprememba od najema k podelitvi stavbne pravice?
Družba Mestne nepremičnine iz Skupine JHMB po nakupu Gostilne Pri treh ribnikih ves čas sledi prvotnemu cilju, da najstarejša gostilna v mestu z izjemno tradicijo ostane gostinski objekt, ki bo ponujal lokalno kulinariko in lokalna vina ter ohranil tradicijo domače gostilne. To pomeni, da izbrani ponudnik ne sme stremeti zgolj k ekonomskemu, temveč širšemu družbenemu cilju tradicionalne gostilne s široko ponudbo z lokalnega območja, vključujoč tudi slovensko kulinariko in vinsko ponudbo. Po zaprtju objekta so potekali dogovori z več interesenti za najem, a se na koncu nihče ni odločil za ta velik izziv. Zaradi tega smo letos pripravili novo opcijo s podelitvijo stavbne pravice.
- Kdaj bo objavljen razpis za njeno podelitev, kako dolgo bo trajala, za katere objekte bo veljala?
Ponudba za oddajo stavbne pravice, predvidoma za obdobje 30 let, bo objavljena v maju. Načeloma bo stavbna pravica vključevala uporabo gostilne »Pri treh ribnikih« in objekta »Pristava«, a obstaja možnost, da bo podeljena tudi za vsak objekt in pripadajoča zemljišča ločeno.
- Mora to potrditi tudi mestni svet ali lahko to Mestne nepremičnine podelijo brez tega?
Mestne nepremičnine kot lastnik objekta za oddajo ne potrebujejo soglasja mestnega sveta, seveda pa pri takšnih strateških odločitvah, pomembnih z vidika celotnega mesta, sodelujejo z Mestno občino Maribor.
- Kakšne bodo obveze kandidatov za najem stavbne pravice, tako vsebinske, kot finančne?
Podrobnosti bodo znane v objavi stavbne pravice, zato prej o tem ne moremo govoriti.
- S kolikimi interesenti se pogovarjate in kakšen je interes?
Mestne nepremičnine vodijo aktivne razgovore z več potencialnimi interesenti za Gostilno Pri treh ribnikih.
- Kako je s programom, da bi tukaj ustvarili ponudbo z VŠGT in drugimi deležniki, kar ste nekaj časa napovedovali?
Odgovor je podan pri zgornjem vprašanju.
- Kdaj bodo na ribnikih zaživeli čolni?
Želja je, da bi v okviru oživitve Gostilne Pri treh ribnikih hkrati realizirali tudi projekt čolnarjenja. Samo upravljanje dveh čolnov (brez drugih vsebin) namreč ekonomsko ne bi bilo upravičeno.
Lepo vas pozdravljamo.
28. 4. 2025|Načrti s kočo Luka na Pohorju
- Od: Maribor24
- (Eva Prašnički)
Spoštovani,
za spletni medij Maribor24.si pripravljam prispevek o koči Luka na Pohorju, zato vljudno prosim, če bi bili pripravljeni odgovoriti na nekaj vprašanj, vezanih nanjo oziroma na nov objekt.
- Imate že morda bolj konkretno začrtane cilje kako bi prenovljena koča izgledala, kaj bo ponujala?
- Bo koča obdržala enako ime?
- Gre vse po načrtovani časovnici, ali pri procesu prihaja do »preprek« in težav?
- Kakšne so napovedi, kdaj bi naj stala nova koča oziroma objekt?
- Za odgovore se vam že vnaprej najlepše zahvaljujem in vas lepo pozdravljam.
Odgovor: 5. 5. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Glede prihodnosti koče Luka na Mariborskem Pohorju podjetje Marprom in Mestna občina Maribor trenutno še nista sprejela dokončne odločitve. Ena opcija je njena popolna odstranitev, druga pa izgradnja nove koče na istem mestu, ki bi bila z vidika ponudbe bolj prilagojena kolesarjem. Podrobneje bo o načrtih mogoče govoriti po sprejetju odločitve.
Lepo vas pozdravljamo.
18. 4. 2025|Stanje mestnega potniškega prometa
- Od: Glas gospodarstva (GZS)
- (Mateja Jordan)
Spoštovani,
v majski številki Glasu gospodarstva GZS bomo pisali tudi o mobilnosti oz. trajnosti na področju potniškega prometa.
Zanima nas:
- Kako ocenjujete trenutno uporabo javnega potniškega prometa v vašem podjetju? Je število potnikov v porastu ali upadu?
- Kateri so največji izzivi pri privabljanju večjega števila potnikov?
- Kakšne ukrepe izvajate za večjo privlačnost javnega prevoza?
- Kakšen je delež voznega parka, ki ga že sestavljajo nizkoogljična ali brezogljična vozila (npr. električni, hibridni, na vodik)?
- Kakšni so vaši načrti za razogljičenje voznega parka v naslednjih 5–10 letih?
- Kako sodelujete z občino in drugimi akterji pri načrtovanju trajnostne mobilnosti?
Prosim za potrditev in odgovore do petka, 25. aprila.
Hvala.
Odgovor: 25. 4. 2025
Spoštovani.
Pošiljamo vam odgovore na vaša novinarska vprašanja.
- Kako ocenjujete trenutno uporabo javnega potniškega prometa v vašem podjetju? Je število potnikov v porastu ali upadu?
V letu 2024 je bilo v mestnem potniškem prometu v Mariboru prepeljanih 4,77 milijona potnikov. To je 6 % več kot leto poprej in hkrati največ, odkar mestni potniški promet opravlja javno podjetje Marprom (od leta 2011).
- Kateri so največji izzivi pri privabljanju večjega števila potnikov?
Zagotovo je med njimi sprememba miselnosti in navad občanov, da namesto osebnih avtomobilov za potovanja znotraj mesta uporabljajo javni potniški promet. Za to si prizadevamo z različnimi ukrepi, usmerjenimi v spodbujanje trajnostne mobilnosti in osveščanje na tem področju. Maribor predstavlja »15-minutno mesto«, kjer so vsakodnevne poti dostopne hitro, varno in brez avtomobila.
- Kakšne ukrepe izvajate za večjo privlačnost javnega prevoza?
Februarja letos je zaživela celovita prenova linij mariborskega potniškega prometa, v naslednjih mesecih pa so bile narejene še določene prilagoditve novih voznih redov po meri uporabnikov. Eden od ključnih ciljev prenove linij je bilo povečanje dostopnosti; tako smo z njo zagotovili oddaljenost do najbližjega avtobusnega postajališča do 300 metrov za 91 % prebivalcev Mestne občine Maribor (prej 85 %), dostopnost do linij z visoko frekvenco pa dvignili na 69 % prebivalcev (prej 39 %). Ob tem so bile v zadnjem času izvedene še druge posodobitve: avtobusi so dobili nove čitalnike vozovnic, uvedli smo plačevanje voženj na avtobusih z bančnimi karticami Visa in Mastercard, v mestu vzpostavili več parkirišč P + R …
- Kakšen je delež voznega parka, ki ga že sestavljajo nizkoogljična ali brezogljična vozila (npr. električni, hibridni, na vodik)?
V voznem parku, ki ga uporablja podjetje Marprom iz Skupine JHMB, ima trenutno 16 % avtobusov električni pogon in 1 % hibridni pogon. Za zdaj sta popolnoma elektrificirani že dve mestni liniji, to sta G5 Rotovž in G6 Vzpenjača. Na električni pogon so tudi mini vozila Maister, ki vozijo znotraj območja za pešce in dela starega mestnega jedra.
- Kakšni so vaši načrti za razogljičenje voznega parka v naslednjih 5–10 letih?
V naslednjih dveh letih MO Maribor načrtuje nakup blizu 20 novih električnih mestnih avtobusov. Cilj je, da bi delež električnih vozil do leta 2030 obsegal 50 % voznega parka mestnega potniškega prometa.
- Kako sodelujete z občino in drugimi akterji pri načrtovanju trajnostne mobilnosti?
Glede na to, da je mestni potniški promet sofinanciran iz občinskega proračuna, Marprom tesno sodeluje z MO Maribor pri vseh ključnih odločitvah, spremembah in posodobitvah. Prav tako je MO Maribor lastnica dela voznega parka mestnega potniškega prometa.
Lepo vas pozdravljamo.
14. 4. 2025|Zbirni center Limbuš
- Od: Radio Maribor
- (Bratko Zavrnik)
Pozdravljeni,
zanimajo nas podrobnosti glede zbirnega centra Limbuš. Kako daleč je projekt pripravljen in kaj je še ovira, da ni izgrajen? Kakšne so podrobnosti in kdaj bi ga lahko izvedli?
Bi lahko danes prosili za izjavo direktorja Snage?
Lep pozdrav,
Odgovor: 17. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja povezana z zbirnim centrom v Limbušu in vam v nadaljevanju podajamo pojasnila s strani Javnega podjetja Snaga iz Skupine JHMB. Izjave vam v danem trenutku zaradi odsotnosti direktorja Snage, dr. Vita Martinčiča, žal ne moremo zagotoviti.
Za zbirni center Limbuš je pripravljena idejna zasnova ureditve, prav tako so že pridobljeni projektni pogoji. Trenutno potekajo pogovori o ureditvi dostopne poti, v izvajanju Mestne občine Maribor. Hkrati se s strani Snage pripravljajo podlage za izvedbo javnega naročila za izdelavo projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja ter za samo izvedbo del.
Časovnica izgradnje je odvisna od pridobitve zemljišč, potrebnih za ureditev dostopne poti, in nato od izdaje gradbenega dovoljenja.
Lepo vas pozdravljamo.
14. 4. 2025|Stavbna pravica za Gostilno Pri treh ribnikih
- Od: Večer
- (Barbara Bradač)
Pozdravljeni.
Mestne nepremičnine so letos pripravile novo ponudbo s podelitvijo stavbne pravice.
- Kdaj bo ponudba s podelitvijo stavbne pravice javno objavljena? In na kakšen način bo izbran imetnik stavbne pravice?
- Za kako dolgo in za koliko denarja bo podeljena stavbna pravica?
- Kdaj bo podeljena stavbna pravica?
- Katero zemljišče bo podeljeno s stavbno pravico? Gostilna, pristava,…?
- “Z njim se pogovarjamo tudi za sodelovanje pri razvoju območja Mestnega parka in Piramide ter skupne produkte z dodano vrednostjo za obiskovalce,” je odgovor Mestnih nepremičnin. O čem je tu govora?
- Ali je še vedno v načrtu ob gostilni ureditev čebelarskega muzeja? Kdaj bi to lahko začeli urejati?
Hvala za vaše hitre odgovore in pojasnila,
lep pozdrav,
Odgovor: 28. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Kdaj bo ponudba s podelitvijo stavbne pravice javno objavljena? In na kakšen način bo izbran imetnik stavbne pravice?
Ponudba za oddajo stavbne pravice bo objavljena v maju. Stavbna pravica bo podeljena na podlagi izpolnjenih kriterijev za podelitev in najboljšega programa razvoja destinacije.
- Za kako dolgo in za koliko denarja bo podeljena stavbna pravica?
Praviloma je govora o podelitvi stavbne pravice za 30 let. Opravljena je bila ocena stavbne pravice za uporabo gostilne »Pri treh ribnikih« in objekta »Pristava.« Pričakovana višina nadomestila bo znana v objavi, zato prej o tem ne moremo govoriti.
- Kdaj bo podeljena stavbna pravica?
Cilj je v letu 2025.
- Katero zemljišče bo podeljeno s stavbno pravico? Gostilna, pristava,…?
Gre za eno celoto, sestavljeno iz dveh objektov in pripadajočih zemljišč. Obstaja možnost, da se bo stavbna pravica podelila tudi za vsak objekt in pripadajoča zemljišča ločeno (gostilna, Pristava).
- “Z njim se pogovarjamo tudi za sodelovanje pri razvoju območja Mestnega parka in Piramide ter skupne produkte z dodano vrednostjo za obiskovalce,” je odgovor Mestnih nepremičnin. O čem je tu govora?
Mestna občina Maribor in družba Mestne nepremičnine iz Skupine JHMB skupaj snujeta nadaljnji razvoj širšega območja Mestnega parka, v katerega bodo vključene tudi Piramida in povezovalne poti preko mestnih gričev do Kalvarije in Račjega dvora.
- Ali je še vedno v načrtu ob gostilni ureditev čebelarskega muzeja? Kdaj bi to lahko začeli urejati?
Ena izmed opcij je tudi ta, je pa odvisno, ali bo gostinski ponudnik potreboval objekt Pristava; če ne, je umestitev čebelarskega centra, v katerem bi bile ob muzeju umeščene še druge vsebine (prodajalna, učni center, kongresne kapacitete), zelo mogoča. Časovna dimenzija je odvisna od oddaje stavbne pravice za celoto ali ločen objekt.
Lepo vas pozdravljamo.
9. 4. 2025|Načrtovana prenova Piramide
- Od: Večer
- (Jasmina Cehnar)
Pozdravljeni,
v zvezi z načrtovano prenovo Piramide me zanima:
- Kdo je nosilec ideje in kakšna/čigava strokovna in druga mnenja je pridobil?
- Kdo je projektant? Zakaj ste se odločili ravno zanj?
- Kako bo tekel projekt, izbor izvajalca?
- Kakšna je finančna konstrukcija in načrtovana časovnica?
Vnaprej hvala za odgovore in
lp
Odgovor: 10. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Kdo je nosilec ideje in kakšna/čigava strokovna in druga mnenja je pridobil?
Projekt vodijo Mestne nepremičnine iz Skupine JHMB, ki so lani odkupile 100-odstotni delež družbe Vino Piramida s ciljem, da uresničijo pobude številnih Mariborčanov in drugih obiskovalcev Piramide ter Mestne občine Maribor o ureditvi vinograda z izjemno bogato, večstoletno tradicijo. Vinograd na Piramidi je bil namreč prvič omenjen v listini iz davnega leta 1243 in je tako tudi zgodovinskega ter simbolnega pomena za mesto.
- Kdo je projektant? Zakaj ste se odločili ravno zanj?
Prenova poteka v okviru sodelovanja med družbo Vino Piramida v lasti Mestnih nepremičnin, Kmetijsko-gozdarskim zavodom Maribor, Skladom kmetijskih zemljišč in gozdov RS ter Zavodom za varstvo kulturne dediščine in Zavodom za varstvo narave, območnima enotama v Mariboru. Pri predstavljeni vizualni podobi gre za možnost ureditve, bosta pa končna zasnova in izvedba prenove odvisni tudi od pridobljenih finančnih sredstev.
- Kako bo tekel projekt, izbor izvajalca?
Projekt prenove smo začeli izvajati ta teden, o čemer je bila obveščena tudi javnost. Prvotna dela vključujejo čiščenje robov vinograda in prehodov med vrstami vinske trte, da bo mogoče oceniti stanje vinograda. Nadaljevali bomo s postopkom čiščenja, ki bo zajemal odstranitev žic, vinogradniških soh in trsov. Zatem je drugo leto spomladi načrtovana zasaditev novega vinograda. Za (pred)čiščenje je bil izbran izvajalec Nigrad, za nadaljnje postopke pa odločitve še niso sprejete.
- Kakšna je finančna konstrukcija in načrtovana časovnica?
Dokončna finančna konstrukcija še ni zaključena, so pa v teku postopki za pridobivanje donacij in tudi sofinanciranja celotne prenove.
Lepo vas pozdravljamo.
Dodatna vprašanja: 10. 4. 2025
Pozdravljeni,
hvala za odgovore, prosim pa, da nanje odgovorite konkretno. Kdo je torej nosilec idejne zasnove (kateri arhitekt), kot je bila predstavljena javnosti, kakšna/čigava mnenja so bila pridobljena?
Ali gre dejansko samo za možno vizualizacijo brez upoštevanja nekih podlag, brez, da bi jo delali strokovnjaki? Kdo je avtor vizualizacije? Koliko je stala?
Koliko stanejo aktualna dela Nigrada?
Vnaprej hvala
lp
Odgovor: 11. 4. 2025
Spoštovani.
V nadaljevanju vam podajamo odgovore na dodatna vprašanja.
- Kdo je torej nosilec idejne zasnove (kateri arhitekt), kot je bila predstavljena javnosti, kakšna/čigava mnenja so bila pridobljena?
Nosilec idejne zasnove oz. konkretno avtor vizualizacije je VDA, vizualizacije, design, arhitektura, d. o. o., na podlagi predhodne uskladitve Mestnih nepremičnin z Zavodom za varstvo kulturne dediščine in Zavodom za varstvo narave, prav tako s Kmetijsko-gozdarskim zavodom Maribor.
- Ali gre dejansko samo za možno vizualizacijo brez upoštevanja nekih podlag, brez, da bi jo delali strokovnjaki? Kdo je avtor vizualizacije? Koliko je stala?
Gre samo za dokaj konkretizirano vizualizacijo, ki je nastala po že omenjeni predhodni uskladitvi stroke in usmeritvah, oblikovanih na temeljih ključnih poudarkov s področij rekreacije, turizma in družabnega življenja. Strošek vizualizacije je znašal 3.700 EUR (brez DDV).
- Koliko stanejo aktualna dela Nigrada?
Za začetna dela čiščenja robov vinograda in prehodov med vrstami vinske trte za zagotovitev možnosti pregleda vinograda s strani Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja je bilo izvedeno naročilo v vrednosti 20.000 EUR.
Lepo vas pozdravljamo.
8. 4. 2025|Gneča pred zbirnimi centri
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni,
na uredništvo se je obrnilo več ljudi, ki so opozorili na kaos pred zbirnimi centri tako včeraj in danes, kot še posebej v soboto, saj je kolona Snaginih tovornjakov segala več sto metrov na cestišče (v primeru Plinarniške vse do dvoetažnega mostu), s čemer so tovornjaki ovirali promet, prav tako pa sta oba zbirna centra bila za javnost nedostopna, zaradi česar so nekateri posamezniki celo grozili zaposlenim.
Ob tem je, ker sta se centra odprla kasneje, prišlo tudi do kaosa pri sortiranju odpadkov, saj so jih ljudje menda metali vsepovprek, zaposleni pa tega niso uspeli nadzirati.
Prosim za pojasnilo, zakaj je prišlo do omenjenih težav in kako jih boste razreševali.
S spoštovanjem,
Odgovor: 8. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja povezana z zbirnimi centri, ki so v upravljanju Javnega podjetja Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo pojasnila nanje.
V Snagi se zavedajo težav, ki so v zadnjih
dneh, zlasti ob koncu tedna, nastale pred zbirnimi centri, saj je prišlo do
povečanega obiska uporabnikov zbirnih centrov in s tem povečanega prometa pred
zbirnimi centri. Posledično je bilo nekoliko več težav z logistiko zaradi
praznjenja kesonov. V času manipulacije z odpadki morajo biti v skladu s
pravili in zaradi varnosti uporabnikov zbirni centri namreč zaprti.
Hkrati so na zbirnih
centrih pričeli z uvajanjem elektronskim potnih nalogov, kar je dodatno
nekoliko otežilo celotno delovanje zbirnih centrov, vendar so te nevšečnosti že
odpravljene.
Sicer pa je teku
tudi sprememba organizacije v zbirnih centrih, tako da bodo ti v prihodnje bolj
dostopni in prijazni ter varni za uporabnike.
V Snagi se zahvaljujejo za razumevanje
in potrpežljivost in ob tem zagotavljajo, da si bodo tudi v prihodnje
prizadevali za čim boljšo uporabniško izkušnjo vseh obiskovalcev oz.
uporabnikov zbirnih centrov.
Lep pozdrav.
8. 4. 2025|Gibanje cen ravnanja z odpadki
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni,
podatki, ki so jih iz holdinga poslali za Pogrebno podjetje Maribor, kažejo, da so se Storitve snage od leta 2020 do danes podražile kar za cca 417 odstotkov.
Prosim za naslednje informacije:
- koliko je znašala cena ravnanja z odpadki v Mariboru za gospodinjstva v letih 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 in 2025.
- argumentirano pojasnite vsak dvig cen, ki se je zgodil v tem obdobju
- navedite in utemeljite tudi vse dobičke, ki jih je Snaga ustvarila v tem obdobju
- kaj je Snaga v tem obdobju naredila za to, da bi zmanjšala pritisk na cene
- kaj bo Snaga naredila v prihodnje, da se cene ne bi več tako enormno povečevale
Za odgovore v naprej najlepša hvala.
Odgovor: 9. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja, povezana s cenami ravnanja z odpadki pri Javnem podjetju Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo odgovore nanje.
- Koliko je znašala cena ravnanja z odpadki v Mariboru za gospodinjstva v letih 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 in 2025?
V prid primerljivosti cene po letih je upoštevana:
- 120 l posoda MKO, odvoz na 3 tedne; izjema od 1.5.2019 do 1.3.2020 (14-dnevni odvoz)
- 120 l posoda BIO
2019 | 1.5.2019 | 13,63 € MKO | 0,69 € BIO | cena ni povsem primerljiva, saj zajema odvoz MKO na 14 dni; odvoz na 3 tedne ni obstajal
2020 | 1.3.2020 | 11,42 € MKO | 2,90 € BIO | poenotenje frekvence odvoza MKO na 3 tedne na vse občine
2022 | 1.7.2022 | 11,42 € MKO | 2,90 € BIO
2023 | 1.7.2023 | 12,58 € MKO | 5,27 € BIO
2024 | 1.7.2024 | 12,59 € MKO | 5,26 € BIO
2025 | 1.1.2025 | 15,57 € MKO | 5,78 € BIO
- Argumentirano pojasnite vsak dvig cen, ki se je zgodil v tem obdobju
Uvodoma je treba izpostaviti, da se cena ravnanja z odpadki ni spreminjala od leta 2006. Navkljub pripravi podlag za obravnavo prilagoditve cen se usklajevanje cen s strani lokalnih skupnosti ni izvajalo, s čimer se je finančno slabilo podjetje. Prilagoditev cen se je v obdobju od 2019 do 2025 zgodila trikrat iz ekonomskih razlogov in številnih nepredvidenih okoliščin na globalnih trgih. Nazadnje je bila prilagoditev cen izvedena prav zaradi pomanjkanja kapacitet prevzema preostanka odpadkov v obdelavo in zaprtja trgov za izvoz tovrstnih odpadkov v tujino, kar pojasnjujemo tudi v nadaljevanju.
Glede dviga cen ravnanja z odpadki pri Pogrebnem podjetju Maribor je treba povedati, da je bil do leta 2020 (od 2011) sklenjen med Snago in Pogrebnim podjetjem Maribor poseben dogovor o prilagojenih cenah, kar se je postopoma odpravilo v obdobju 2022 do 2024. Od leta 2024 ima Pogrebno podjetje Maribor enako ceno kot vsi ostali povzročitelji odpadkov.
- Dvig cene 1.3.2020
Mestni svet Mestne občine Maribor je na svoji 12. redni seji 20. 2. 2020 obravnaval predlog Elaborata o oblikovanju cen izvajanja storitev obvezne občinske gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki za leto 2020 in potrdil predlagane cene. Na podlagi skupne odločitve vseh občin, v katerih družba Snaga opravlja službo ravnanja z odpadki, razen občine Miklavž na Dravskem polju, je bila sprejeta odločitev o oblikovanju enotne cene ravnanja z odpadki. Enotna cena je v vseh občinah pričela veljati s 1. 3. 2020 in je razvidna na položnici, ki ste jo prejeli za mesec marec 2020.
Mestni svet je s sklepom potrdil tudi poračun storitev ravnanja z odpadki za premalo plačane storitve v letu 2019 (januar do april), ki se občanom zaračuna v 12-ih zaporednih mesečnih obrokih.
Obstoječa cena ravnanja z odpadki je veljala v Mestni občini Maribor od maja 2019. V letu 2020 na spremembo cene vpliva dvig stroškov prevzema odpadkov s strani njihovih prevzemnikov, dvig minimalne plače in posledično dvig stroškov drugih storitev (varovanje, poštne storitve, …) ter poračun za leto 2019. Glede na pogostost odvoza ostalih odpadkov pri hišah iz 2 tednov na 3 tedne in uvedbo rumene vreče ostaja cena enaka in je spremenjena zgolj za poračun za leto 2019. Pri ostalih uporabnikih, kjer se pogostost odvoza ni spremenila, pa se cena spreminja tudi glede na porast stroškov prevzema odpadkov in dviga minimalne plače.
- Dvig cene 1.7.2023
Mestni svet Mestne občine Maribor je na svoji 7. redni seji, 22. 6. 2023, obravnaval predlog Elaborata o oblikovanju cen izvajanja storitev obvezne občinske gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki za leto 2023, iz katerega izhaja potrebna uskladitev cen in potrdil predlagane cene.
Mestni svet je s sklepom potrdil tudi poračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki za preveč plačane storitve v letu 2022, ki se občanom obračuna v 6-ih zaporednih mesečnih obrokih. Tako bo cena s poračunom veljala od 1. 7. 2023 do 31. 12. 2023; od 1. 1. 2024 naprej pa se bo obračunala cena brez poračuna.
Obstoječa cena ravnanja s komunalnimi odpadki je veljala v Mestni občini Maribor od marca 2020.
V letu 2023 na spremembo cene vpliva dvig stroškov prevzema odpadkov s strani njihovih prevzemnikov, dvig osnovne plače in povračila za prehrano delavcev, dvig stroškov električne energije in pogonskih goriv, višja inflacija in posledično dvig stroškov drugih storitev (varovanje, poštne storitve, …).
- Dvig cene 1.1.2025
Mestni svet Mestne občine Maribor je na svoji 20. redni seji, 19. 12. 2024, obravnaval predlog Elaborata o oblikovanju cen izvajanja storitev obvezne občinske gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki za leto 2025, iz katerega izhaja potrebna uskladitev cen in potrdil predlagane cene, z veljavnostjo od 1. 1. 2025. Obstoječa cena ravnanja s komunalnimi odpadki je veljala v Mestni občini Maribor od julija 2023 in se v letu 2024 ni spreminjala.
V letu 2025 na spremembo cene v pretežni meri vplival dvig stroškov prevzema določenih vrst odpadkov, ki se predajajo v nadaljnjo obdelavo ali predelavo izbranim pogodbenim prevzemnikom in na katere Snaga nima vpliva. Tako se je cena prevzema lahke frakcije v termično obdelavo dvignila za 74 %, cena prevzema bioloških odpadkov za 13,4 % in cena prevzema kosovnih odpadkov za 26,4 %.
Stroški se prav tako višajo na segmentu odlaganja preostanka odpadkov po obdelavi mešanih komunalnih odpadkov, ki konča na odlagališčih.
Zaradi vseh navedenih sprememb in pritiska cen prevzema odpadkov na stroške poslovanja je bila Snaga primorana prilagoditi cene storitev ravnanja z odpadki
- Navedite in utemeljite tudi vse dobičke, ki jih je Snaga ustvarila v tem obdobju.
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
Čisti poslovni izid obračunskega obdobja (€) | 201.806 | 832.932 | 1.098.789 | 405.950 | 978.214 |
2020 – razglašena epidemija, kar je posledica nižjih prihodkov iz naslova tržnih dejavnosti.
2021 – konec epidemije, posledično višji prihodki v tržnih dejavnostih.
2022 – višji dobiček na GJS ravnanja z odpadki, zato je Snaga ob pripravi elaborata za leto 2023 izvedla poračun in vračilo preplačil za opravljene storitve uporabnikom za leto 2022.
2023 – nižji dobiček zaradi poračuna iz leta 2022 (557.256 EUR).
2024 – realiziran dobiček primerljiv s preteklimi leti, razen v letu 2023, ko je bil zaznan vpliv poračuna iz leta 2022.
Dobički GJS se vkalkulirajo v izračun cene ravnanja z odpadki v elaboratu in tako so posledično spremembe cen že odraz poslovanja podjetja v preteklem letu.
- Kaj je Snaga v tem obdobju naredila za to, da bi zmanjšala pritisk na cene?
Snaga je v tem obdobju izvedla optimizacijo delovnih procesov, predvsem optimizacijo poti zbiranja odpadkov in obdelave odpadkov na sortirnici – njeno nemoteno delovanje in organiziran delovni proces, pridobila okoljevarstveno dovoljenje na sortirnici za obdelavo komunalne odpadne embalaže ter dosegla uspešen dogovor z ministrstvom za okolje in prostor v letu 2021 in 2022, v času sprejetega interventnega zakona, o obdelavi komunalne odpadne embalaže. Sledili so še dogovori z družbami za ravnanje z odpadno embalažo za obdelavo/sortiranje navedene embalaže.
Velja poudariti, da so cene storitev javne gospodarske službe ravnanja z odpadki Javnega podjetja Snaga med najnižjimi v Sloveniji, kar je razvidno tudi iz nazadnje predloženega elaborata o določitvi cen ravnanja z odpadki na občinskih svetih občin, kjer Snaga izvaja gospodarsko javno službo ravnanja z odpadki.
Ob tem se Snaga že vrsto let srečuje z dotrajanimi vozili za izvajanje gospodarske javne službe. V zadnjih letih so v podjetju z vlaganji v osnovna sredstva starost voznega parka sicer uspeli nekoliko znižati. Snaga lahko samo z vlaganji v osnovna sredstva in infrastrukturo doseže manjše pritiske na cene, vendar pa se pred letom 2019, kot že zapisano, v osnovna sredstva, infrastrukturo podjetja kot tudi v digitalizacijo ni namenjalo zadostnih sredstev.
- Kaj bo Snaga naredila v prihodnje, da se cene ne bi več tako enormno povečevale?
Ponovno poudarjamo, da se cene ravnanja z odpadki niso enormno povečevale, kar kaže tudi preglednica dviga cen. Cene so se le prilagodile glede na ekonomske kazalnike in še zmeraj ne dosegajo cen, kot jih imajo slovenska komunalna podjetja v drugih občinah, kjer izvajajo gospodarsko javno službo ravnanja z odpadki.
V nadaljevanju poslovanja Snage bo ključni poudarek na optimizaciji notranjih procesov, tako na področju javnih služb, kot tudi tržnih storitev, izboljšanju učinkovitosti dela, uvedbi ključnih kazalnikov uspešnosti ter vlaganju v osnovna sredstva. Pred Snago pa so tudi številne pomembne investicije, ki bodo pomembne za celotno regijo in nadaljnje ravnanje z odpadki.
Lepo vas pozdravljamo.
2. 4. 2025|Interes za prehrambni kotiček na tržnici
- Od: STA
- (Andreja Seršen Dobaj)
Spoštovani,
- Koliko je bilo zanimanja za sodelovanje pri odprtju kotička s ponudbo hrane na osrednji tržnici v Mariboru?
- Koliko interesentov se je javilo? S kakšno ponudbo?
- Kakšni bodo nadaljnji postopki? Kako boste opravili izbiro?
- Kakšne pogoje morajo izpolnjevati sodelujoči?
- Kdaj bi ta nov kotiček lahko zaživel in sprejel prve goste?
Hvala.
Lep pozdrav,
Odgovor: 3. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Koliko je bilo zanimanja za sodelovanje pri odprtju kotička s ponudbo hrane na osrednji tržnici v Mariboru?
Na javni poziv Mestnih nepremičnin, s katerim smo preverjali namero za najem poslovnega prostora, se je prijavilo 8 zainteresiranih ponudnikov.
- Koliko interesentov se je javilo? S kakšno ponudbo?
Ponudba je precej raznolika, v vsakem primeru pa takšna, kot si jo v prehrambnem kotičku želimo: prodaja in priprava rib, ponudba pečenih in ocvrtih piščancev, ponudba domačih slovenskih jedi na žlico, kuhane hrenovke in kranjske klobase, burgerji, pečena rebrca, natrgana govedina, azijska kuhinja in ponudba pijač v gostinskem delu.
V projekt je, poleg gostinskega dela, vključena tudi trgovina s slovenskimi lokalnimi produkti, za katero smo v dogovorih z že uveljavljeno tovrstno trgovino.
- Kakšni bodo nadaljnji postopki? Kako boste opravili izbiro?
Trenutno potekajo izvedbeni dogovori z arhitekti, ki nam pripravljajo izris posameznih prodajnih prostorov in tehnološke rešitve. Na podlagi prejetih ponudb bomo pripravili načrt postavitve in finančno zasnovo projekta.
- Kakšne pogoje morajo izpolnjevati sodelujoči?
V naslednjem razpisu, ki bo zavezujoč, bomo tudi že definirali pogoje in finančno konstrukcijo najema.
- Kdaj bi ta nov kotiček lahko zaživel in sprejel prve goste?
Predvidoma konec letošnje jeseni.
Lepo vas pozdravljamo.
2. 4. 2025|Saditev dreves na več lokacijah v Mariboru
- Od: Mariborinfo
- (Anja Vučkič )
Pozdravljeni,
prosim, da nam za spletni portal Mariborinfo odgovorite na nekaj vprašanj glede zasaditve dreves na Ptujski cesti in Cesti Proletarskih brigad.
- Torej, opazili smo, da so skopane luknje, pa nas zanima, koliko dreves bo na novo zasajenih, v kakšni dolžini in za kakšna drevesa gre?
- Zanima na tudi, kje, če so, še predvidene dodatne zasaditve dreves.
Prosim, da nam odgovore posredujete v najkrajšem možnem času.
Hvala.
Odgovor: 3. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Torej, opazili smo, da so skopane luknje, pa nas zanima, koliko dreves bo na novo zasajenih, v kakšni dolžini in za kakšna drevesa gre?
Na zelenih površinah ob Ptujski cesti in Cesti proletarskih brigad je spomladi planirana zasaditev 31 mladih dreves, od tega 19 dreves Carpinus betulus »Frans Fontaine« in 12 dreves Acer campestre »Green Column«. Ob Tržaški cesti pa bo Nigrad iz Skupine JHMB posadil 22 mladih dreves različnih vrst, kot so Acer campestre »Green Column«, Qercus x warei »Regal Prince«, Robinia pseudocacia »Pyramidalis«, Quercus cerris in Prunus cerasifera »Nigra«.
- Zanima na tudi, kje, če so, še predvidene dodatne zasaditve dreves.
V spomladanskem sklopu je predvidena zasaditev skupno 157 mladih dreves na različnih lokacijah na širšem območju Mestne občine Maribor. Ob zgoraj že omenjenih lokacijah še v Tomšičevi, Aškerčevi, Kersnikovi, Kneza Koclja, Meljski, Osojnikovi, Čufarjevi, Kosovelovi, delu Pobreške, Titove idr. Na ta način skrbimo za ohranjane narave v urbanem okolju in pestrost zelenih površin v mestu, ki so tako še prijetnejše za prebivalce in obiskovalce.
Lepo vas pozdravljamo.
1. 4. 2025|Kadrovski razpisi – Zavetišče in Akvarij-terarij
- Od: Večer
- (Jasmina Cehnar)
Pozdravljeni,
- zanima me, kakšni so rezultati razpisov za vodjo Zavetišča za živali Maribor in sodelavca Akvarij-terarija. Torej koliko prijav ste prejeli za vsakega od teh razpisov in koga ste izbrali oziroma kako daleč je postopek izbire?
- Kakšno je sicer plačilo za obe razpisani funkciji?
- Zakaj je tako malo zanimanja za položaj vodje zavetišča (znano je, da ga iščete že dlje časa oziroma se vodje pogosto menjujejo)?
- V kolikor je povpraševanja malo tudi za zaposlitev sodelavca Akvarij-terarija, me zanima, zakaj ocenjujete, da je tako?
- Ali z delovnim mestom v Aklvarij-terariju nadomeščate go. Kolarja, dolgoletnega vodjo te institucije? Kdaj gre v pokoj?
Vnaprej hvala za odgovore in
lp
Odgovor: 8. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja, povezana z Zavetiščem za živali Maribor in Akvarijem-terarijem Maribor, ki sta v upravljanju Javnega podjetja Snaga iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju posredujemo odgovore nanje.
- Zanima me, kakšni so rezultati razpisov za vodjo Zavetišča za živali Maribor in sodelavca Akvarij-terarija. Torej koliko prijav ste prejeli za vsakega od teh razpisov in koga ste izbrali oziroma kako daleč je postopek izbire?
Na razpis za prosto delovno mesto vodje Zavetišča za živali Maribor je Snaga prejela 45 prijav, od tega je 23 kandidatov izpolnjevalo pogoje razpisa.
Postopek izbire je še v teku, trenutno potekajo razgovori z izbranimi kandidati.
Na razpis za prosto delovno mesto vodje Akvarija-terarija Maribor je Snaga prejela 31 prijav, od katerih je pogoje izpolnjevalo 9 kandidatov.
Postopek izbire je zaključen. Izbran je bil kandidat, ki bo z delom začel 1. septembra 2025.
- Kakšno je sicer plačilo za obe razpisani funkciji?
Plačilo za obe razpisani delovni mesti je določeno glede na uvrstitev v plačni razred, ki je opredeljen v podjetniški kolektivni pogodbi.
- Zakaj je tako malo zanimanja za položaj vodje zavetišča (znano je, da ga iščete že dlje časa oziroma se vodje pogosto menjujejo)?
Delovno mesto vodje zavetišča zahteva izpolnjevanje pogojev, določenih s Pravilnikom o pogojih za delovanje zavetišč. Gre za odgovorno delo, ki zahteva specifična znanja s področja skrbi za živali ter sposobnosti vodenja organizacijske enote. Zanimanje za to delovno mesto je bilo zaznano, saj je bilo prejetih 45 prijav.
- V kolikor je povpraševanja malo tudi za zaposlitev sodelavca Akvarij-terarija, me zanima, zakaj ocenjujete, da je tako?
Delo v Akvarij-terariju, podobno kot delo v zavetišču, zaradi svoje specifične narave zahteva posebna znanja in izkušnje.
Kljub temu se v razpisnem postopku ni pokazalo, da bi bilo zanimanje za delovno mesto prenizko.
- Ali z delovnim mestom v Akvarij-terariju nadomeščate go. Kolarja, dolgoletnega vodjo te institucije? Kdaj gre v pokoj?
Da, z novim delovnim mestom Snaga nadomešča dolgoletnega vodjo Akvarija-terarija Maribor, g. Kolarja. Točen datum njegove upokojitve še ni določen.
Lepo vas pozdravljamo.
31. 3. 2025|Uskladitev cen grobnin
- Od: Večer
- (Igor Selan)
Pozdravljeni.
na Večer so se od podražitve grobnine dobesedno vsule pritožbe najemnikov grobov, ki dokazujejo, da se je od leta 2023 do letos grobnina podražila kar za cca 85 odstotkov, kar se jim zdi neutemeljeno glede na inflacijo in siceršnjo rast življenjskih stroškov.
Zato prosim za informacije:
- kakšne vrste grobov Pogrebno podjetje oddaja v najem?
- koliko in katere vrste grobov so na pokopališču Pobrežje in koliko ter katere vrste grobov so na pokopališču Dobrava?
- koliko po novem znaša grobnina za vsako vrsto groba?
- koliko prihodkov Pogrebno podjetje ustvari za grobninami?
- koliko odhodkov ima Pogrebno podjetje s to GJS in kaj razen oddajanja grobov v najem ta še vključuje?
- koliko so znašale grobnine za vsako vrsto groba v letih 2024, 2023, 2022 in 2021?
- koliko je Pogrebno podjetje plačevalo za odvoz odpadkov v letih 2024, 2023, 2022 in 2021?
- koliko odpadkov se letno ustvari na obeh pokopališčih?
- kaj je Pogrebno podjetje naredilo za osveščanje ljudi, da bi se količina odpadkov zmanjšala?
- se količine odpadkov na letnem nivoju v obdobju med letoma 2021 in 2025 zmanjšujejo, povečujejo ali ostajajo konstantne?
Za odgovore v naprej najlepša hvala.
Odgovor: 3. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se vam za posredovana novinarska vprašanja, povezana z uskladitvijo cen grobnin in grobnimi mesti v upravljanju Pogrebnega podjetja Maribor iz Skupine JHMB in vam v nadaljevanju podajamo odgovore nanje.
K vprašanjem za boljše razumevanje podajamo tudi nekaj uvodnih pojasnil.
Zakaj so se letos grobnine zvišale in kaj to pomeni?
Povišanje cen grobnin je bilo sprejeto kot nujen ukrep, ki izhaja iz realnega povečanja stroškov upravljanja in vzdrževanja pokopališč. V letih 2023, 2024 in ob že znanih podražitvah v letu 2025 se soočamo z izrazitimi dvigi cen vhodnih materialov, višjimi stroški dela zaradi zakonsko določenega dviga minimalne plače ter drastičnim povečanjem dviga cene ravnanja z odpadki.
Cene grobnin temeljijo na stroških iz preteklosti
Zadnja sprememba cene grobnine je bila potrjena 1. 7. 2023, na podlagi izračuna stroškov za leto 2022.
Ker se položnice za grobnino izdajajo enkrat letno, so bile v letu 2023 uporabnikom izdane pred sprejetjem nove cene ter na podlagi stroškov iz leta 2022. Poračun razlike do sprejete cene ni bil izveden, kljub temu da so nove cene začele veljati sredi leta 2023.
Zaradi tega so najemniki spremembo cen dejansko zaznali šele ob izdaji položnic v letu 2024, čeprav bi se povišanje moralo odraziti že v letu 2023.
Položnice, ki so jih najemniki prejeli v letu 2024, torej še ne vključujejo povišanja stroškov iz let 2023 in 2024.
Kaj to pomeni v praksi?
- Cena, ki ste jo plačali leta 2024 zajema stare stroške (do 2022).
- Stroški, ki so zrasli v letu 2023 in 2024 (npr. višje cene ravnanja z odpadki, višja minimalna plača), še niso vključeni.
- To pomeni, da dejanski stroški upravljanja pokopališč niso v celoti pokriti s prejetimi plačili grobnin.
Kaj se je zgodilo v letu 2025 ?
Pri uskladitvi cen v letu 2025, se je upoštevalo:
- dvig neposrednih stroškov iz leta 2023,
- dvig neposrednih stroškov iz leta 2024,
- ter že znane napovedi za leto 2025 (npr. nove cene ravnanja z odpadki, višja minimalna plača…).
- Kakšne vrste grobov Pogrebno podjetje oddaja v najem?
Na pokopališčih Pobrežje in Dobrava so naslednje zvrsti grobov in prostorov za pokope:
- Enojni, otroški, družinski grobovi in grobnice
- Grobišča, kostnice in skupna grobišča
- Žarni grobovi
- Prostor za anonimne pokope
- Prostor za raztros pepela
- Žarne niše v žarnem zidu na pokopališču Pobrežje.
Položnice za grobnino se pošiljajo za: enojne, otroške, žarne, družinske grobove in grobnice ter žarne niše na Pobrežju. Potrebno je izpostaviti, da je najem groba za vsakega občana, ki ima na pokopališčih pod upravljanjem Pogrebnega podjetja Maribor grob v najemu, le ta brezplačen. Takšen pristop zagotavlja, da socialni vidik ostaja v ospredju ter omogoča ohranitev dostopnosti grobnih mest za vse občane, ne da bi to predstavljalo dodatno finančno breme zanje.
Skladno z zakonodajo bi stroški grobnine poleg stroškov upravljanja pokopališča namreč lahko vključevali tudi oddajo grobov v najem.
- Koliko in katere vrste grobov so na pokopališču Pobrežje in koliko ter katere vrste grobov so na pokopališču Dobrava?
Na pokopališču Pobrežje s statusom “aktivni” (grobovi, za katere se izstavlja grobnina) beležimo: 10.949 enojnih grobov, 4.308 družinskih grobov, 601 žarnih/otroških grobov, 370 grobnic in 482 žarnih niš.
Na pokopališču Dobrava so naslednji grobovi: 2.056 enojnih grobov, 1.301 družinskih grobov in 2.073 žarnih grobov.
Vsako leto se vrne približno 300 položnic; najpogostejši razlogi so naslovnik umrl, preselitev naslovnika, neznan naslov ali nedostavljivost pošiljke.
!!! Vsled temu tudi na tem mestu Pogrebno podjetje Maribor prosi za apel najemnikom o pomenu pravočasnega sporočanja vseh sprememb, še posebej naslova, saj nedostavljene in posledično neporavnane položnice zaradi napačnih naslovov vodijo v odvzem grobnih mest. S pravočasnim sporočanjem sprememb se omogoča, da so položnice dostavljene na pravi naslov, hkrati pa se ne krši določila najemne pogodbe, ki določa, da je najemnik dolžan v roku dveh mesecev obvestiti upravljavca o spremembi svojega naslova.
- Koliko po novem znaša grobnina za vsako vrsto groba?
POKOPALIŠČE POBREŽJE |
|
|
|
Grobno mesto |
Cena brez DDV (€) |
DDV (22 %) (€) |
Cena z DDV (€) |
Letna grobnina za enojni grob |
42,55 |
9,36 |
51,91 |
Letna grobnina za družinski grob |
68,93 |
15,16 |
84,09 |
Letna grobnina za žarni in otroški grob |
30,21 |
6,65 |
36,86 |
Letna grobnina za grobnico in žarno nišo/žarni zid |
85,10 |
18,72 |
103,82 |
|
|
|
|
POKOPALIŠČE DOBRAVA |
|
|
|
Grobno mesto |
Cena brez DDV (€) |
DDV (22 %) (€) |
Cena z DDV (€) |
Letna grobnina za enojni grob |
42,55 |
9,36 |
42,55 |
Rezanje cipres* |
2,50 |
0,55 |
3,05 |
Skupaj |
45,05 |
9,91 |
54,96 |
|
|
|
|
Letna grobnina za družinski grob |
68,93 |
15,16 |
84,09 |
Rezanje cipres* |
2,50 |
0,55 |
3,05 |
Skupaj |
71,43 |
15,71 |
87,14 |
|
|
|
|
Letna grobnina za žarni grob |
30,21 |
6,65 |
36,86 |
Rezanje cipres* |
2,50 |
0,55 |
3,05 |
Skupaj |
32,71 |
7,20 |
39,91 |
* Cena storitve rezanje cipres ostaja nespremenjena od leta 2009.
- Koliko prihodkov Pogrebno podjetje ustvari za grobninami?
V letu 2024 je Pogrebno podjetje Maribor iz naslova grobnin (poslanih položnic) ustvarilo 795.428 € prihodkov brez vključenega DDV, saj se v skladu z računovodskimi standardi v revidiranih poslovnih poročilih in posledično v elaboratih vedno navajajo prihodki in stroški brez DDV.
Skupaj z DDV v letu 2024 znašajo prihodki grobnin 970.422 € (znesek DDV je 174.994 €).
- Koliko odhodkov ima Pogrebno podjetje s to GJS in kaj razen oddajanja grobov v najem ta še vključuje?
Na tem mestu Pogrebno podjetje Maribor še enkrat izpostavlja, da je najem groba za vsakega občana, ki ima na pokopališčih pod upravljanjem njihovega podjetja grob v najemu, brezplačen, plačuje se grobnina.
Na osnovi revidiranih podatkov za poslovno leto 2024 ima Pogrebno podjetje Maribor na segmentu GJS vzdrževanja in urejanja pokopališč odhodke v višini 1.059.682 € (brez DDV).
Odhodki zajemajo odhodke za električno energijo, porabljeno vodo, komunalne odpadke, material in storitve za vzdrževanje pokopališč, osnovna sredstva in amortizacijo, stroške dela zaposlenih, varovanje in odklepanje pokopališč, poštnine ter tisk položnic in opominov, za storitve pokopališke informatike, slabitve zapadlih neplačanih grobnin ter posredne stroške.
Kot izpostavljeno že zgoraj se v vseh revidiranih poslovnih poročilih v skladu s računovodskimi standardi podatki navajajo brez DDV.
Razliko med ustvarjenimi prihodki iz grobnin in stroški na področju vzdrževanja in urejanja pokopališča v višini 264.254 € delno pokrivamo z ostalimi prihodki na tej gospodarski javni službi kot so: postavitev novih temeljev in vzpostavitev novih najemnih razmerij, prodaja grobnic, vzdrževanje vojnih grobišč in območja raztrosa pepela, individualna naročila na grobnih mestih ter prihodki iz naslova refundacije zaposlenih z odločbo invalida – skupaj v višini 158.479 €.
Iz navedenega sledi revidirana izguba na stroškovnem mestu JGS vzdrževanja in urejanja pokopališč v višini 105.775 €.
- Koliko so znašale grobnine za vsako vrsto groba v letih 2024, 2023, 2022 in 2021?
LETO |
Družinski grob |
Enojni grob |
Žarni grob |
Grobnica/žarna niša |
2020 |
45,07 € |
27,82 € |
19,75 € |
55,64 € |
2021 |
45,07 € |
27,82 € |
19,75 € |
55,64 € |
2022 |
45,07 € |
27,82 € |
19,75 € |
55,64 € |
2023 |
60,12 € |
37,11 € |
26,35 € |
74,22 € |
2024 |
60,12 € |
37,11 € |
26,35 € |
74,22 € |
2025 |
84,09 € |
51,91 € |
36,86 € |
103,82 € |
Vse navede cene zajemajo DDV.
- Koliko je Pogrebno podjetje plačevalo za odvoz odpadkov v letih 2024, 2023, 2022 in 2021?
Pogrebno podjetje Maribor je imelo naslednje stroške ravnanja z odpadki po letih:
Leto 2020 | 65.894,00 €
Leto 2021 | 105.630,00 € dvig 60 %
Leto 2022 | 137.328,00 € dvig 30 %
Leto 2023 | 172.247,00 € dvig 26 %
Leto 2024 | 225.160,00 € dvig 31 %
Leto 2025 | 275.000,00 € (z upoštevanjem 20% dviga obstoječe cene ravnanja z odpadki s 1. 1. 2025)
- Koliko odpadkov se letno ustvari na obeh pokopališčih?
Vodenje evidenc o zbranih odpadnih svečah.
Leto količina v m3
Leto 2020 1.323 m3
Leto 2021 1.138 m3
Leto 2022 1.418 m3
Leto 2023 1.371 m3
Leto 2024 1.300 m3
Vodenje evidenc o zbranih odpadkih na pokopališčih (komunalni)
Leto količina v m3
Leto 2020 2.438 m3
Leto 2021 2.777 m3
Leto 2022 2.402 m3
Leto 2023 2.635 m3
Leto 2024 2.957 m3
Vodenje evidenc o zbranih gradbenih odpadkih na pokopališčih
Leto količina v kg
Leto 2021 147.760 kg
Leto 2022 123.380 kg
Leto 2023 138.050 kg
Leto 2024 130.150 kg
- Kaj je Pogrebno podjetje naredilo za osveščanje ljudi, da bi se količina odpadkov zmanjšala?
Pogrebno podjetje Maribor si že več let prizadeva za dvig zavesti o pomenu pokopališč kot prostora spomina, ki ima vpliv tudi na okolje. Sodeluje v Združenju evropsko pomembnih pokopališč, ki poleg varovanja kulturne dediščine spodbuja tudi uvajanje trajnostnih praks.
Del teh prizadevanj je osveščanje o bolj odgovornih pristopih pri urejanju grobov. Obiskovalce spodbujajo (razstave trajnic, vzorčne zasaditve opuščenih grobov, …) k zasaditvi trajnih rastlin, ki ne potrebujejo veliko nege, zdržijo dlje časa in tako prispevajo k manjši količini odpadkov. Za osnovnošolce pripravljajo kulturne dneve s poudarkom na okolijski tematiki in varovanju kulturne dediščine pokopališč.
Posebno pozornost v Pogrebnem podjetju Maribor namenjajo obdobjem, ko se odpadki najbolj kopičijo – predvsem ob dnevu spomina na mrtve. Takrat po pokopališču postavijo plakate z napotki in opozorili na pravilno ločevanje odpadkov in možnostjo simboličnega prižiga brezplačne e-sveče. Takšna sporočila objavljajo tudi na zabojnikih za odpadne sveče ter na prilogi letnih položnic.
Na več lokacijah po pokopališču je podjetje uredilo dodatne ekološke otočke za ločeno zbiranje odpadkov. Kljub jasnim oznakam in navodilom pa se njihovi zaposleni še vedno v številnih primerih srečujejo z neustrezno ločenimi odpadki, kar pomeni dodatno ročno razvrščanje iz enega zabojnika v drugega.
Zato je ključno, da pri tem sodelujemo vsi – tako upravljavci kot obiskovalci. Le s skupnim razumevanjem in spoštovanjem do prostora, ki ga dojemamo kot prostor spomina in skupne odgovornosti, lahko dolgoročno zmanjšamo količino odpadkov. Pri svečah je že viden rezultat, žal na ostalih segmentih še ne.
- Se količine odpadkov na letnem nivoju v obdobju med letoma 2021 in 2025 zmanjšujejo, povečujejo ali ostajajo konstantne?
Razvidno že v predhodnem odgovoru.
Dodatno pojasnilo
Ob podanem pojasnilu glede razlogov za dvig cen grobnin smo najemnikom zagotovili tudi podrobnejše informacije o strukturi grobnin, višini stroškov ter odgovorih na najpogostejša vprašanja na spletnem mestu za pojasnila najemnikom grobnih mest na pokopališčih Pobrežje in Dobrava, ki je dostopna na https://grobnina.jhmb.si/
Lepo vas pozdravljamo.
31. 3. 2025|Načrti z Gostilno Pri treh ribnikih
- Od: STA
- (Andreja Seršen Dobaj)
Spoštovani,
- Zakaj gostilna Pri treh ribnikih ostaja zaprta?
- Kakšne aktivnosti so bile doslej izvedene, da bi našli najemnika? V čem je težava?
- Kakšni so načrti za naprej?
- Obrtno-podjetniška zbornica Maribor je napovedala sodelovanje pri iskanju vsebin za to gostilno? Je dejansko prišlo do sodelovanja? V kakšni obliki?
- Je možno, da gostilna postane učna restavracija?
- Se še obeta kakšno sodelovanje z Dušanom Kelbičem? Oziroma s kom drugim po njegovem vzoru?
- V kakšnem stanju je sicer objekt?
- Kako pa je s čolni za ribnike, ki so bili predlagani v okviru participativnega proračuna? Zakaj še ne plujejo? Kdaj bodo?
Hvala.
Lep pozdrav,
Odgovor: 1. 4. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
Družba Mestne nepremičnine iz Skupine JHMB še vedno vodi aktivne razgovore s potencialnimi interesenti za Gostilno Pri treh ribnikih. Medtem objekt in neposredno okolico redno vzdržuje in posodablja, tako da je njegovo stanje ustrezno za takojšnjo predajo in hitro uporabo.
Od prevzema objekta so Mestne nepremičnine uredile zamenjavo strešne kritine in žlebov ter prezračevanje kletnih prostorov, prav tako so poskrbele za temeljito čiščenje in odstranitev nepotrebne opreme iz objekta.
Po nakupu Gostilne Pri treh ribnikih smo ves čas sledili prvotnemu cilju, da najstarejša gostilna v mestu z izjemno tradicijo ostane gostinski objekt, ki bo prednostno ponujal lokalno kulinariko in lokalna vina ter ohranil tradicijo domače gostilne. To pomeni, da izbrani ponudnik ne sme stremeti zgolj k ekonomskemu, temveč širšemu družbenemu cilju tradicionalne gostilne s široko ponudbo z lokalnega območja, vključujoč tudi slovensko kulinariko in vinsko ponudbo.
Po zaprtju objekta v letu 2022 so potekali dogovori z več interesenti za najem, a se na koncu nihče ni odločil za ta velik izziv. Zaradi tega smo letos pripravili novo opcijo s podelitvijo stavbne pravice, za kar smo trenutno v resnih pogovorih z znanim mariborskim ponudnikom gostinskih storitev. Z njim se pogovarjamo tudi za sodelovanje pri razvoju območja Mestnega parka in Piramide ter skupne produkte z dodano vrednostjo za obiskovalce.
V okviru tega bi bila mogoča tudi realizacija projekta čolnarjenja, saj samo oddajanje dveh čolnov (brez drugih vsebin) ekonomsko ne bi bilo upravičeno. Želimo si, da bi upravljanje čolnov rešili skupaj z oživitvijo Gostilne Pri treh ribnikih.
Lepo vas pozdravljamo.
25. 3. 2025|Delovanje kolesarskega parka na Pohorju
- Od: Maribor24
- (Teja Svoljšak)
Pozdravljeni,
pišem za lokalni medij maribor24. Kolesarska sezona je najverjetneje že v polnem teku, zanima me nekaj zadev:
- Kdaj se je uradno odprla kolesarska sezona?
- So odprte že vse proge?
- Ali so letos na voljo kakšne nove proge ali posodobitve obstoječih?
- Cenik in odpiralni čas?
- Katera proga je letos najbolj priljubljena med kolesarji?
- Ali so na voljo proge za vse ravni znanja, od začetnikov do izkušenih kolesarjev?
- Kakšna je ponudba izposoje koles in opreme?
- Kakšne novosti se še načrtujejo?
- Ali opažate večji interes za gorsko kolesarjenje v zadnjih letih?
- Kakšne so izkušnje obiskovalcev – katere izboljšave si želijo?
Morda imate za izpostaviti, kar se pozabila.
Lep pozdrav,
Odgovor: 27. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
- Kdaj se je uradno odprla kolesarska sezona?
Bike park Pohorje Maribor obratuje skozi celo leto, torej tudi v zimskem obdobju, če vremenske razmere to omogočajo. Letos je bil v času zimske sezone odprt v spodnjem delu (del proge World Cup) od vmesne postaje krožne kabinske žičnice do doline, ko tam ni potekalo zasneževanje. Uradno otvoritev kolesarske sezone 2025 s pestrim spremljevalnim programom pa planiramo 12. in 13. aprila (rezervni datum je 19.–20. april).
- So odprte že vse proge?
Trenutno je v Bike parku Pohorje Maribor že odprtih pet kolesarskih prog – Family Line, Fury Trail in Red Fox Trail v celoti, Flow Line in World Cup pa delno.
- Ali so letos na voljo kakšne nove proge ali posodobitve obstoječih?
V tem letu bomo z novimi progami (Bolfy Trail, Zig Zag Loop, novi deli Flow Line) in skills parkom na spodnji postaji Pohorske vzpenjače ustvarili prostor za kolesarje vseh stopenj znanj, kjer bodo lahko izpopolnjevali svoje veščine ali se šele spoznavali s svetom gorskih koles. Za najmlajše bomo pripravili mini skills park na zgornji postaji Pohorske vzpenjače, kjer se bodo lahko učili osnovnih kolesarskih veščin. V sektorju Areh bomo ponudili Easy loop vlečnico za dostop do nove kolesarske enoslednice Zig Zag Trail, primerne za začetnike in otroke. Poleg tega bodo na voljo še vodeni kolesarski izleti s strani licenciranih MTB vodnikov, ki bodo obiskovalce popeljali tako po kolesarskem parku kot tudi v najlepše kotičke Mariborskega Pohorja z Arehom. Prav tako bomo v okviru delavnic, tekmovanj in vodenih izletov obiskovalcem parka ponudili pester dodatni program.
- Cenik in odpiralni čas?
Vse informacije o obratovanju Bike parka Pohorje Maribor so dostopne na spletni strani www.visitpohorje.si na povezavi https://www.visitpohorje.si/kolesarski-park/.
- Katera proga je letos najbolj priljubljena med kolesarji?
Vsa leta ostaja med najbolj priljubljenimi naša proga Flow Line (modra težavnost). Tik za petami ji sledi proga za izkušene kolesarje in profesionalce World Cup (črna težavnost). Ob tem postaja vse bolj priljubljena nova enoslednica (trail), poimenovana Red Fox Trail (rdeča težavnost). Naši najmlajši obiskovalci in začetniki pa so navdušeni tudi nad progo Family Line (zelena težavnost).
- Ali so na voljo proge za vse ravni znanja, od začetnikov do izkušenih kolesarjev?
Ponudba Bike parka Pohorje Maribor, kot že rečeno, vključuje raznolike proge, od takšnih za začetnike do tekmovalne proge World Cup. Ta je po celem svetu prepoznana kot ena tehnično najzahtevnejše in najboljših prog v spustu.
- Kakšna je ponudba izposoje koles in opreme?
Podjetje Marprom samo nima izposoje koles, je pa ta možna pri naših partnerjih. Ponosni smo, da je znani proizvajalec gorskih koles iz Kanade, Rocky Mountain, prepoznal potencial našega kolesarskega parka in sem nam kot letošnji pokrovitelj pridružil na skupni poti. Kolesa Rocky Mountain in opremo si bo mogoče izposoditi pri našem partnerju ŠC Gondola.
- Kakšne novosti se še načrtujejo?
Pomembna novost za kolesarje je še, da bo krožna kabinska žičnica od aprila do konca novembra neprekinjeno krožila tudi ob petkih ves čas odprtja parka.
- Ali opažate večji interes za gorsko kolesarjenje v zadnjih letih?
V letu 2024 je Bike park Pohorje Maribor obiskalo preko 21.000 kolesarjev, kar je dvakrat več kot v letu prej. Glede na vrsto novosti letos pričakujemo še boljši obisk.
- Kakšne so izkušnje obiskovalcev – katere izboljšave si želijo?
Izkušnje obiskovalcev so izredno pozitivne (predvsem tujcev), vidijo in pozdravljajo skoraj vsakodnevni napredek. Večinoma so navdušeni nad novim pristopom do razvoja in vzdrževanja parka, njegovimi multimedijskimi vsebinami in družbenimi omrežji ter dogodki. Želijo si seveda še več legalnih prog, dogodek svetovnega prvenstva v spustu in ureditev nastanitev, predvsem na Arehu.
Lepo vas pozdravljamo.
25. 3. 2025|Ravnanje s komunalnim blatom
- Od: Maribor24
- (Damjan Veršič)
Spoštovani,
prosimo vas, da odgovorite na naslednja novinarska vprašanja, povezana s komunalnim blatom. Zanima nas:
- Kolikšne so letne količine komunalnega blata po posameznih čistilnih napravah?
- Kdo prevzema komunalno blato?
- Kje se odlaga komunalno blato?
- Kolikšne so cene prevzema komunalnega blata?
Hvala za hitre odgovore in lep pozdrav.
Odgovor: 28. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovor.
- Kolikšne so letne količine komunalnega blata po posameznih čistilnih napravah?
Količina komunalnega blata s Centralne čistilne naprave (CČN) Maribor v letu 2024 je bila 10.439,54 ton. Količine letno varirajo, povprečje od leta 2020 do konca 2024 je 11.518,66 t/leto. V to je zajeto tudi predano blato, ki ga Nigrad načrpa iz malih čistilnih naprav in greznic.
- Kdo prevzema komunalno blato?
Po Odloku o načinu opravljanja lokalne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode v Mestni občini Maribor za odstranitev blata s CČN Maribor skrbi Energetika Maribor, ki komunalno blato s CČN oddaja v prevzem podjetju Surovina.
- Kje se odlaga komunalno blato?
Komunalno blato s CČN Maribor gre na končno predelavo v Avstrijo na kompostiranje in sežig.
- Kolikšne so cene prevzema komunalnega blata?
Trenutna cena prevzema komunalnega blata s CČN Maribor je 153,45 EUR/t, ta pa vključuje tudi manipulacijo zabojnikov na lokaciji CČN.
Lepo vas pozdravljamo.
Dodatna vprašanja: 31. 3. 2025
Spoštovani,
prosimo še za odgovora na dodatni vprašanj:
- Kakšen bi lahko bil energetski potencial sedaj izvoženega blata za naše okolje?
- Ali bi ga bilo mogoče ob ustrezni infrastrukturi ali drugih zadostnih pogojih izkoristiti v Mariboru?
Hvala za hitra odgovora in lep pozdrav.
Odgovor: 1. 4. 2025
Spoštovani.
V nadaljevanju vam podajamo odgovor na dodatni vprašanji.
- Kakšen bi lahko bil energetski potencial sedaj izvoženega blata za naše okolje?
Blato ima v trenutni sestavi okrog 75 % vode, kar pomeni, da je njegova kurilna vrednost med 0 in 3 MJ/kg. Kot takšno ne omogoča samostojnega zgorevanja, zato je treba blato predhodno sušiti ali dodajati drugemu materialu z višjo kurilno vrednostjo, da bi (z)gorelo. Pri samostojnem sežigu blata proizvedeno toploto (po)rabimo za sušenje, zato nam ne ostane dodatne toplote, ki bi jo lahko namenili npr. za ogrevanje.
- Ali bi ga bilo mogoče ob ustrezni infrastrukturi ali drugih zadostnih pogojih izkoristiti v Mariboru?
V Mariboru bi lahko izkoristili možnost sežiganja blata ob ustrezni infrastrukturi in izpolnjenih drugih pogojih. Sežiganje blata omogoča tudi nadaljnje izločanje fosforja iz pepela, kar postaja pomembna praksa, saj se v Evropski uniji že nekaj let nakazuje, da bo izločanje fosforja iz blata obvezno. Za tovrstno dejavnost bi bilo treba zgraditi poseben obrat za sežiganje (monosežig) blata. V primeru, da bi želeli blato sežigati oziroma energijsko izrabiti skupaj z drugimi odpadki, kot to izvajajo v Celju, bi to bilo mogoče, če bi v Mariboru imeli ustrezen obrat za energijsko izrabo preostanka komunalnih odpadkov. Trenutno še čakamo na končno obliko in vsebino Uredbe o opravljanju obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih odpadkov, ki bo omogočila jasnejša navodila za ravnanje tudi s to vrsto odpadka. Poleg tega je bila konec minulega leta sprejeta direktiva Evropskega parlamenta in Sveta o čiščenju komunalnih odpadnih voda, ki bo vplivala na nadaljnje ukrepe. Na podlagi obeh dokumentov in Študije izvedljivosti za ravnanje z odpadnim blatom iz CČN Maribor, ki jo je Mestna občina Maribor sprejela leta 2021, bodo podjetja v Skupini JHMB pripravila nadgradnjo te študije iz leta 2021, kar bo omogočilo natančnejšo opredelitev najustreznejše rešitve (in ne zgolj energetski potencial), ki bo v skladu s sprejeto zakonodajo in direktivami.
Lepo vas pozdravljamo.
24. 3. 2025|Rezultati v zimski sezoni na Pohorju
- Od: Maribor24
- (Rebeka Krevs)
Spoštovani,
pripravljamo prispevek o zimski sezoni na Mariborskem Pohorju. Prosim za odgovore na spodnja vprašanja.
- Kako bi na splošno ocenili letošnjo smučarsko sezono na Mariborskem Pohorju?
- Kateri so bili največji izzivi, s katerimi ste se soočili v tej sezoni?
- Kako ocenjujete obisk smučišč v primerjavi s prejšnjima sezonama?
- Ali v prihodnje načrtujete izboljšanje infrastrukture, lahko smučarji prihodnje leto pričakujejo kakšne novosti?
- Koliko smučarskih vozovnic ste prodali v letošnji sezoni (primerjava s prejšnjimi)?
- Kdaj pričakujete začetek remontnih del na gondoli in kako bo to vplivalo na obiskovalce?
- Kako potekajo priprave na odprtje bike parka in kaj lahko pričakujejo ljubitelji kolesarjenja?
Za odgovore prosim v najkrajšem možnem času.
Lep pozdrav.
Odgovor: 25. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
V tokratni zimski sezoni, ki je trajala od 7. 12. 2024 do 23. 3. 2025, smo na smučišču Mariborsko Pohorje z Arehom v upravljanju podjetja Marprom iz Skupine JHMB zabeležili preko 155.000 obiskovalcev, med njimi je bila večina smučarjev. Tak obisk je okrog 20 % večji kot v predhodni sezoni in 20 % manjši kot v sezoni 2022/2023.
V nedavno končani sezoni smo izpeljali 107 smučarskih dni, medtem ko jih je bilo lani 92 in predlani 124. Večji del smučarjev na Mariborskem Pohorju in Arehu je iz Slovenije, ob tem pa smo v letošnji zimski sezoni zaznali porast tujih gostov, predvsem Hrvatov, Srbov, Makedoncev, Madžarov, Avstrijcev in Italijanov.
Vse smučarske proge na Mariborskem Pohorju in Arehu so bile v tej sezoni v glavnem urejene s tehničnim snegom iz sistema zasneževanja. Sezono so zaznamovale spremenljive razmere, ko je po nekaj dneh mrzlega vremena in zasneževanja sledila otoplitev, ki je odnašala izdelan sneg. Zato je bilo ob ohladitvi potrebno ponovno zasneževanje, kar je imelo za posledico visoke stroške obratovanja. Točen finančni rezultat sezone trenutno še ni znan.
V okviru tokratne zimske sezone je bilo prodanih približno 1250 različnih sezonskih smučarskih vozovnic za Mariborsko Pohorje in Areh. Predprodaja vseh sezonskih vozovnic 2025/2026 se bo pričela 29. 3. 2025, prvo prodajno obdobje, ko so cene najnižje, pa bo trajalo do 6. 4. 2025.
Po koncu zimske sezone bo Marprom 31. 3. 2025 pričel izvajati posebne preglede in vzdrževalna dela na krožni kabinski žičnici Pohorski vzpenjači, ki se bodo nato nadaljevali 1. 4., 7.–10. 4. in 14.–16. 4. 2025. V teh terminih prevoz potnikov s Pohorsko vzpenjačo ne bo mogoč, medtem ko bo ostale dni obratovala normalno po voznem redu.
Srednje- in dolgoročno na Pohorju snujemo več naložb, predvsem v večje zmogljivosti tehničnega zasneževanja in tudi v zamenjavo nekaterih žičniških naprav. Izvedba teh bo odvisna od finačnih zmožnosti in morebitnega sofinanciranja v okviru različnih razpisov in partnerstev.
Naša vizija za poletno ponudbo na Mariborskem Pohorju z Arehom temelji na ustvarjanju raznovrstne, aktivne in družinam prijazne destinacije »Pohorje 365«, ki privabljala širok spekter obiskovalcev – od adrenalinskih navdušencev do družin z otroki. Eden ključnih stebrov poletne ponudbe je Bike park Pohorje Maribor; v okviru tega bomo z novimi progami in skills parkom na spodnji postaji Pohorske vzpenjače ustvarili prostor za kolesarje vseh stopenj znanj, kjer bodo lahko izpopolnjevali svoje veščine ali se šele spoznavali s svetom gorskih koles. Poleg tega bodo na voljo še vodeni kolesarski izleti s strani licenciranih MTB vodnikov, ki bodo obiskovalce popeljali v najlepše kotičke Pohorja.
Ob koncu zimske sezone na Pohorju je v Bike parku že odprtih pet kolesarskih prog – Family Line, Fury Trail in Red Fox Trail v celoti, Flow Line in World Cup pa delno.
Lepo vas pozdravljamo.
20. 3. 2025|Posodobitev klopi na Avtobusni postaji Maribor
- Od: Mariborinfo
- (Klemen Polanec)
Pozdravljeni,
na vas se obračam z nekaj novinarskimi vprašanji glede novih klopi na glavni avtobusni postaji Maribor. Pojavili so se namreč očitki, da je njihova zasnova takšna, da odvrača brezdomne posameznike. In sicer me zanima:
- Kakšen je bil glavni razlog za zamenjavo klopi na glavni avtobusni postaji Maribor?
- Kateri razlogi ter vidiki so bili upoštevani pri njihovi izbiri?
- Kdo je bil odgovoren za njihovo izbiro ter nabavo ter kako je bila sprejeta končna odločitev o njihovi izbiri?
- Kako odgovarjate na očitke, da nove klopi predstavljajo primer sovražne arhitekture, ki odganja določene skupine ljudi, predvsem brezdomne posameznike?
- Koliko je stala investicija v nove klopi in kako so bila zagotovljena finančna sredstva?
- Ali ste po postavitvi novih klopi zaznali kakšne spremembe pri uporabi avtobusne postaje, na primer manj prisotnosti brezdomnih oseb?
- Imate kakšne povratne informacije potnikov na nove klopi?
- Zvečer smo na klopeh opazili nekakšne prepreke. Kakšen je njihov namen, zakaj se postavljajo in predvsem kdaj?
- Ali je bila v okviru investicije v nove klopi izvedena še kakšna dodatna ureditev prostora?
- Ali nameravate v prihodnje še nadgraditi infrastrukturo avtobusne postaje, in če da, na kakšen način ter kdaj?
Že vnaprej najlepša hvala za vašo pomoč in odgovore.
Odgovor: 24. 3. 2025
Spoštovani.
Zahvaljujemo se za vaša vprašanja in vam v nadaljevanju podajamo odgovore.
Odločitev o nakupu novih klopi je bila sprejeta na zboru etažnih lastnikov objekta Avtobusne postaje Maribor, predvsem zaradi starosti in dotrajanosti predhodnih klopi. Tako smo z zamenjavo posodobili površine notranjega hodnika AP Maribor, hkrati pa tudi povečali število klopi v primerjavi s stanjem pred spremembo.
Nove klopi so bile izbrane iz kataloga urbane opreme; nakup je financirala Mestna občina Maribor, zato prosimo, da se za točen podatek o ceni obrnete nanjo.
Primarni namen AP Maribor je nuditi funkcionalne in udobne površine za vsakodnevne potnike, tako domače kakor tuje. Objekt AP v osnovi ni namenjen reševanju problematike brezdomnih oseb, saj ta segment storitev pokrivajo druge službe v mestu. Javno podjetje Marprom kot upravljavec objekta na klopi ni namestilo nobenih preprek, prav tako nismo opazili, da bi to storil kdo drug.
Na AP Maribor smo v zadnjih letih izvedli vrsto investicij, od obnove sanitarij, blagajne in čakalnice za potnike, pleskanja pokritega hodnika, namestitve novih LCD-prikazovalnikov voznih redov do ureditve zunanjih površin. S tem si prizadevamo za sodoben izgled objekta in uporabnikom prijazne površine. Ob tem skrbimo tudi za varnost obiskovalcev: objekt je varovan z videonadzorom, v nočnem času pa imamo tudi fizično varovanje.
Lepo vas pozdravljamo.